Alla inlägg den 16 mars 2020

Av Anita - 16 mars 2020 09:31

Nu pratas det bara om pesten och mycket är inställt. AMV och Gubben sitter fast på Mallorca och har försökt att få komma hem tidigare. Årsmöten är inställda och mitt besök hos sköterskan är också inställt. 


Här i Fisksjön har vi haft besök i helgen eller rättare sagt så har Broder B med Fru A haft besök. Vi träffades hela gänget hos Broder B på fredagskvällen för att äta en jättegod gryta och umgås.

 

Ber om ursäkt för det dåliga fotot men det blir så dåliga bilder när man försöker att ta foton inomhus med den här mobilen. Tror att det är jag som inte klarar av alla inställningar för det lär väl finnas många har jag hört. Nå vi hade trevligt i alla fall.


Så kommer lördagen med sol och det såg ut att bli ett jättefint väder men ni ska veta att det som ser fint ut när man tittar ut inte är likadant när man kommer ut och känner den vassa isande vinden äta sig in genom kläderna.


Dom som säger att det är inte dåligt väder det är dåliga kläder har inte varit i kallblåsten här i Fisksjön. Den ilande som kommer farande över sjön som en ilsken drake och letar sig ner genom kroppen och kläderna, biter en i öronen och i näsan. Att hitta lä är inte heller så lätt.

 

Nåja vi satt nere vid strandstugan och jag försökte få till lite eld. Vi drack kaffe och försökte få lite sol och lekte med hunden Jack.

 

Jag som är mest frusen gick hem efter ett tag och sedan träffades vi hos mig på kvällen för att äta älgstek och potatis och sås och sitta inne framför braskaminen och mysa. Mycket bättre.


 

Nog längtar jag till sommaren och minns de härliga somrar som vi hade en gång.

 

Eller så det här. Alla samlade inför att åka på dans. Nu är dom unga tjejerna på bilden blivit tanter och till och med lilla Anna som sitter med på bilden är vuxen och har vuxna barn för att inte tala om mig som inte bara är tant utan riktigt gammal och ankommen.

Vi hade typiska kläder för den där tiden och nog var vi fina. Alla har slutat dansa utom jag och det blir inte så ofta för mig heller men till sommaren gör jag nya försök även om jag inte längre är den första som får dansa som det var förut då jag var ung och fin och glad och inte hade en aning om att jag kanske skulle bli en panelhöna. Jag hatar att vara gammal och kom inte med att alternativet skulle vara ännu värre.


Dagens ord: Det är lätt att luras tro att det är varmt och skönt utomhus  när solen skiner.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards