Alla inlägg den 20 februari 2021

Av Anita - 20 februari 2021 09:10

 

Inte så kallt. Nu när snön är borta från balkongräcket så kommer ljuset in tidigare och det känns hoppfullt. 

När jag tassade hem från Kinabror härom kvällen behövde jag inte använda pannlampa utan ljuset över sjön var så fint och det knastrade under fötterna på skoterspåret. Det var inte ens kallt.


Att träffa vänner och kunna gå ut utan att frysas nästa och öron av sig gör mitt surhumör  bättre. .

Tisdagen åkte Kinabror och jag till AMV och Gubben till Bräcke för Kinabror behövde klippa sig. Vi gick till och med till thailändska matstället och där var vi helt ensamma. Så gott det var med lite annorlunda mat och få sitta och äta tillsammans.

 

Dagen därpå kom Rara Susanne farande med semlor från stan. Det var de godaste semlor jag ätit. Kinabror och Susanne och jag satt och ät och smaskade och pratade och hade minsann en riktigt trevlig stund. Hon är en solstråle som alltid får en att må bra och värmen finns kvar långt efter att hon åkt.


Så dagen därpå kom nästa besökare. Det var Gamle A och han börjar nu komma en gång i veckan med fikabröd varje gång och så blir det till att sitta och prata.  Han har gjort på samma vis i många år nu.


Det var ju meningen att jag skulle göra tandoperationen den dag men tandläkaren var sjuk så det blir väl senare.

 

Igår gick jag ner till strandstugan och började skotta fram så man kan sitta mot väggen och sola när vårsolen kommer. 

 

Jag blev så sugen på att bada bastu och började försöka skotta fram en väg till bastun men jag fick ge upp. Det var så mycket snö och svårt att komma fram och så var jag trött och skulle laga middag.

Få se om jag kan fortsätta idag för nu är det länge sedan jag badade bastu. Idag är det bara ett par grader kallt och snöar lite lätt så jag behöver inte frysa när jag går ut.


Dagens ord: En liten aning bättre börjar det bli.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards