Alla inlägg den 26 februari 2021

Av Anita - 26 februari 2021 17:54

När jag vaknar och ser solen lysa lägger jag alla planer jag haft åt sidan. Då måste man vara ute. men.......då blåser det en ilsken sydvästvind. Den vinden går inte att hitta lä för.

Jag som tog min termos med kaffe, blodapelsin och en tidning och tänkte sitta nere vid strandstugan och sola. Pytt skit i pannkakan. Enda stället där det var lä var på norrsidan där det bara är skugga. Tog en en promenad bort till Broder B och drack kaffe istället.


Igår blåste det inte så väldigt och AMV och jag gick på sjön och satt på Kinabrors brygga och solade och pratade. 


Det var i alla fall plusgrader.

 

Kinabror har skottat bort takras-snön i alla fall.

 

Borta vid ladugården var det jättemycket snö. 


Jag försökte skotta bort och puffa ner snön från förstukvisten men det gick inte så bra.

 

Hua så snön ställer till överallt. men jag hoppas att den tinar bort åtminstone en del.


Någon vår verkar det vara i alla fall. En grönsiska har kommit till fågelbordet och dom brukar inte vara här på vintern.


Jag tittade på kvällsprogrammet i går och där var det som vanligt bara trista kläder gråa svart och beige men mitt ibland tråkigheterna så visade dom en gul trenchcoat. Det skulle vara modernt och vet ni. När jag var i min bästa tid på 60-talet hade jag en knallgul sådan som jag älskade. Undrar vart den tog vägen.

 

Här har jag den på min första resa till Italien. Vi var på San Marino och det regnade. Tänk så man minns. Innan jag fick reda på att jag inte passade i gult hade jag många gula kläder.

 

Nu när jag är så gammal så jag inte bryr mig om vad jag passar i ska börja med gult igen tror jag.

Gult som solen.

Gult som solrosor. Gult som vårens första tussilago och maskrosorna. Så får det bli.

Synd att min gula trenchcoat inte finns kvar men den lär väl vara för liten i alla fall. 


Dagens ord: Det luktar i alla fall vår utomhus.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards