Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Anita - 8 juni 2009 15:54

Inte kom jag ihåg det i lördags. Jag var utan kaffe och utan en kaffekopp det första på morgonen blir ju hela dagen förstörd. Det var bara att fara till Kälarne för att handla. Jo pytt... hela byn var totalt död och affären stängd och till och med macken var stängd. Det var bara att fara runt på byn och låna kaffe det.


Nationaldagen. Vilket skit! Dom tog bort annandag pingst och satt in den här dagen istället och nu har dom blåst oss på en ledig dag och lika nästa år. Inte har då jag tänkt så och vinka med någon flagga inte! Aldrig i livet.


Nu till något roligare. Skatan har en utmaning att komma med och visst ska jag svara på den.

Om du skulle vinna många miljoner vad skulle du köpa?

Sluta jobba omedelbart.

Köpa en ny madrass där inte fjädrarna sticker mig i ändan.

Sätta på elementen på vintern så jag slapp frysa och skita i om elräkningen var skyhög.

Göra ett nytt badrum med bubbelpol.

Bjuda alla mina vänner och släktingar på en helg på något mysigt hotell med mat och dans och underhållning och vi skulle ha så kul.

Åka till Italien och till Skottland och till Norge och åka Göta Kanal.

Jag kan fortsätta i 4 fulla sidor till men jag slutar nu innan ni blir less.

Tittade du på tecknat som barn?

Fanns inte så mycket sådant då men jag älskar Walt Disneys alla filmer så jag har sett många med barnen. På slutet har jag fått låna barn för att inte känna mig alltför dum när jag går på bio.

Vill du ha någon tatuering eller piercing?

Nej inte alls. Det räcker med min falska drake på rumpan.

Vad har du för väder just nu?

2 grader varmt, blåser och regnar riktigt rejält.

Vad åt du till lunch senast?

Stekt sill med löksås och potatis. Jättegott!

Kan du vissla?

Klart jag kan, men busvissla är jag inte så bra på. Härma fåglar kan jag också och då kommer dom och blir ganska irriterade då dom ser mig.

Vissla på killar gör jag inte längre. Hundar däremot.

Vilken film kan du alla repliker till?

Inte en enda. Finns det dom som kan det?

Hur många stolar står vid ditt köksbord?

4 st blå stolar som är sedan början av 1800-talet. Dom är gjorda i huset och kallas för "jontestolar". Använda varje dag i så lång tid och inte ett dugg rangliga. Det är kvalitet det!!!

Har du en stationär eller en bärbar dator?

Just nu ingen alls. Sedan en månad är min stationära dator på lagning efter åskväder. Jag börjar bli less nu på att gå på lån hela tiden.

Vilken svordom använder du mest?

Jävla förbannade skit. Svär alldeles för mycket på grund av fordonsdatorer och dataklater och sura gubbar. Hemma svär jag sällan.

Vilket var ditt favoritämne i skolan?

Teckning och svenska.

Vad säger du till dig själv när det känns svårt?

Jävla förbannade skit.

Får du dåligt samvete när du ätit kött?

Eftersom jag är uppfödd på en bondgård så tänker jag inte så men jag vägrar att äta kött från djur jag vet farit illa som grisarna i Danmark.

Har du åkt moped någon gång?

Åkte på brorsans en gång och aldrig mer. Vi pratar inte mer om det. Pinsamt Pinsamt. Tur att han inte läser min blogg!

Vad lyssnar du på just nu?

Radio Jämtland och regnet som piskar på rutan.


Nu är det grönt ute men kallt och ruggigt. Det var att elda i spisen i helgen för att hålla värmen. Jag hade besök hela dagen av massor av intressanta människor, en tjej från Stockholm och en från Skåne och så några från byn.

Imorgon ska jag nog prata om kärlek tror jag.


Jag ska väl vräka till med ett dagens ord idag också:

Vi skulle bry oss mindre om vad andra tänker om oss, om vi insåg hur sällan de faktiskt gör det.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards