Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Anita - 2 juni 2009 15:14

men det är bra för potatisen. Vinden har vänt och blåser isande kall från väst och i natt lovas det blötsnö och frost.

Ångrar bittert att jag har korta byxor och är barfota. Sitter med en gammal kofta om benen på jobbet och huttrar.

Kom på att jag har stolsdynorna ute. Dom lär väl vara rätt blöta nu.


Läste  http://dansann.blogg.se/ idag och den handlade om en gammal läkares positivitetsråd. Läs gärna det. Jag för min del är ett hopplöst fall. Jag var på läkarkoll igår och fick reda på att jag är rätt ok för min ålder. Hörde ni det "för min ålder". Inte för tjock och inte för högt blodtryck och diabetskollen var helt ok. Nåt att vara tacksam och vara glad för.

En sak till kan jag glädja mig åt.


Jäktet med att rensa rabatten som man i vanliga fall känner är borta iår. Där brukar man ligga som en groda på kvällen och rensa och bli sönderbiten av knott och mygg.


Iår tänker jag att: "Jag skiter i det iår. Nästa sommar är jag fri och även om jag tar en rabatt per dag så hinner jag".

Tänk att få vara ute på dagen när det fläktar. Vad jag ska njuta bland fåglar och fjärilar. Jag längtar.


Dagens ord får bli:

Bara den som kan sitta alldeles stilla kan få en fjäril att landa i sin hand.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards