Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Anita - 10 juni 2009 17:10

Det är inte alla dagar som solen skiner ska gudarna veta. Ok, jag har sagt att jag gillar regn men då ska det inte vara bara 2 grader varmt. Ok, det är inte snö. Det kunde vara värre. Allt kunde alltid vara värre men konstigt nog får det mig inte att känna mig gladare en sån här dag.


Vaknade till en oändligt lång arbetsdag med högar av papper som bara växer och växer hur jag än sliter.


Kanske håller jag på att bli gammal. Min vänstra dataaxel värker som faan, knäna känns stela och gör ont och när jag ser mig i spegeln ser jag en massa kvisslor i ansiktet. Jag får dom när jag sitter för mycket framför datorn. Annars har jag aldrig haft finnar så till och med det ställer den här förbannade maskinen till.


En liten fin fågel flög in på jobbet idag och slog emot fönstret och dog i min hand. Den var så liten och fin och det rann blod ur näbben. Stackars liten!


Punka på bilen imorse. Byxorna sprack när jag skulle byta däck. En lastbil for förbi och stänkte vatten på mig som redan var nog blöt. Men som positiva Lanefelt skulle sagt. "Den körde i alla fall inte över dig." Förbannad blir jag i alla fall.


Nu ska jag göra en ful grimas åt den här hemska dagen, dra en gammal filt över huvudet och ta en värktablett och hoppas att morgondagen blir bättre.


Dagens ord: Arbete är tillflykten för människor som inte har något bättre att sysselsätta sig med. Och vet ni Bara 11 månader kvar att jobba.     

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards