Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Anita - 3 juni 2009 10:01

Doften slår emot mig när jag trött och nyvaken stapplar nerför trappan. Som en doft av den finaste parfym. Som en blandning av vanilj och rosor. Min kaktus blommar. 4 knytnävstora vita blommor. Den blommar bara ett dygn. Så kort och så ljuvligt vacker.


Livet är ett mysterium och när jag tittar ut och ser att juni har täckt ängen och träden med en lysande grön färg och klädd den med blommor då kan man nästan tro på under.

Det oväntade kan alltid vänta bakom hörnet.


Min orkidee har också slagit ut inatt och de blommorna står hur länge som helst till skillnad från kaktusen. De blommorna ser nästan ut som porslin. Inte min favoritblomma precis.


Jag vill att det ska växa. blomma och frodas så att det syns. Explodera i kraft och doft. Därför gillar jag humle och änglatrumpet. Därför älskar jag maskrosor och styvmorsviol.

Annars finns inte mycket att säga en sådan här dag.


Jag var till DataFia och tonade hennes och dotterns hår.

Fått reda på att min dator är klar så i helgen ska jag dra iväg ner till Sundsvall och hämta den. Äntligen.

 Imorgon ska jag till Storhogna på jobbgrej och bli över till fredag. Få se vad det blir.

 2 grader i morse och snålblåst.

Egenhändigt dagens ord som nog kan passa både på blommor och människor:

Även den taggigaste blomma kan blomma om den får vatten och kärlek. Så vattna på bara.  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards