Alla inlägg den 12 juni 2009

Av Anita - 12 juni 2009 08:49

Jag är alldeles slut när jag kommer hem. Min stackars lilla hjärna mår inte bra av att tänka så mycket och koncentrera sig så många timmar.

Hur gör man då för att få ny kraft och energi?


Ute är det mulet. lugnt och myggen har börjat sjunga sin entoniga sång till glädje för alla svalor som virrar runt i luften och äter för fullt.

Ser att gräset borde klippas. Ser att syrenerna nog kommer att slå ut till midssommar.


Lägger mig en stund i hammocken, drar på mig en filt. Blundar och lyssnar intensivt på ljuden. Vilket enormt fågelkvitter. Försöker utskilja olika fåglar men jag är dålig på det. Härmar en del fåglar och får svar. En liten talgoxe kommer lite uppretad och sätter sig på trädgårdsmöbeln och skäller på mig. Tror nog att jag är på hans revir.


Känner ingen ork men masar mig upp för att gå ut med flygblad till de få innevånarna i byn. Det är ju en lämplig promenad på ett par kilometer.

Det blommar överallt. Mandelblom. smörblommor, daggkåpa, midsommarblomster. åkerblära, violer, skogstjärnor, förgätmigej och många många fler.

Vid bäcken har stormhatten börjar breda ut sina stora vackra men ack så giftiga blad.

Myggen surrar och jag är glad för mitt långa hår som skyddar bra.


Fågelsången blir allt mer intensiv och precis när jag kommer hem börjar regnet dugga ner. Duggar över trädgården där blommorna slår ut en efter en och varje dag när jag går min vandring finns något nytt att upptäcka. Rädisor och sallad har kommit upp i mitt lilla land och potatisblasten ser grön och fin ut.

Försommar en underbar tid.


Känner mig bättre och dagens ord får bli:

 Naturen har en läkande verkan på både kropp och själ.

Snart är det helg och jag ska på fest. Ha det!   

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards