Direktlänk till inlägg 23 april 2010

TRANOR OCH SÄDESÄRLOR

Av Anita - 23 april 2010 21:30

Idag kom dom tranorna. Inte bara det vanliga paret utan 2 par. När jag var nere vid sjön för att elda bastun så hörde jag katten Oskars jamande och mycket riktigt. Sädesärlorna hade kommit och retade honom allt dom kunde.


En gammal säger säger att säderärlorna (som vi kallar Ringärlor här) åker på tranornas ryggar nerifrån södern. Inte för jag tror att det är sant men det är en gullig tanke.


Satt i bastun rätt länge ikväll och så kom DataFia och vi bastade och satt och såg lite på tv och drack te.


  

Imorgon och på söndag ska hon och jag ut på äventyr med 12 andra kvinnor. Jag kan säga så mycket som att vi ska måla. Resten är ett okänt äventyr.

Lovar att jag ska berätta på söndagkväll när jag kommer hem.


Dagens ord: Lite då och då kan livet vara ett spännande äventyr.

 
 
Krysolit

Krysolit

24 april 2010 09:57

Vore spännande att få ta rygg på en trana och se världen där uppifrån.

http://krysolit.wordpress.com

 
Margit

Margit

24 april 2010 14:31

Härligt när mn får se VÅRTECKNEN!! Och dit hör ju Tranorna...och ärlorna!!!
Önskar dej en mycket trevlig målarhelg också!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Trollet

Trollet

24 april 2010 15:31

Jag kastade stenen och sprang raka vägen hem. Bara så du vet.

http://trolligt,wordpress.com

 
billan

billan

25 april 2010 22:08

Vilken härlig bild jag såg framför mig nu, sädesärlan på tranans rygg.....
Min far kom från Hälsingland, han kallade sädesärlan för "kukkerella":)
Jag har slarvat med bloggläsningen senaste tiden, det var många inlägg jag missat här!
Må så gott!

http://www.auroraborealis-1.blogspot.com

 
Lena

Lena

25 april 2010 22:11

Hoppas det blev en lyckad målarhelg! Själv är jag full av målarfärg sedan jag försökt måla en stol. Har en förmåga att söla.

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
Liliann

Liliann

25 april 2010 22:44

Ser fram emot att höra "allt" om kursen..

http://livetefantastiskt.bloggagratis.se

 
Staffan H

Staffan H

25 april 2010 23:38

Det går åt rätt håll nu och jag tror att det är bra om det inte går för fort. Våren är en tid man ska njuta av så länge det bara går.

http://staffanhuss.wordpress.com

 
Ingen bild

Titti

26 april 2010 10:04

Det är så härligt med alla vårfåglar som kommer åter, men just tranorna är på något vis svårslagna. De är på något vis så exotiska.
vi har också ett par som återkommer år från år och sedan häckar i en liten mossjö ett par kilometer härifrån. Deras trumpetanden hörs ibland även mitt i sommaren!

Ska bli spännande att få läsa om din helgäventyr!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards