Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Anita - 20 juni 2010 19:20

  

Hängde upp den i onsdag och den är inte torr ännu.

Dagen började med en titt ut och det var inget uppmuntrande. 3 grader varmt, regn och en kall nordvästan.


Nåja inget ont som inte har något gott med sig. Det blev en innedag och jag tog tag i städningen och det var verkligen på tiden. Golven var så skitiga så jag fick byta vatten mellan varje rum.


Skatan skrev idag att hon hade bloggtorka och inte kunde hitta på något att skriva om. Jag är snarare tvärt om. Jag måste hejda mig.


Hade en tanke att ni skulle få följa med mig på en skogspromenad idag och titta om guckuskorna slagit ut men men Vi spar det till en annan dag.


Har jag berättat om lilla älgen? Han som blev bortjagad av sin mamma och skiter i mina rabatter.

 Han har visst jagat efter en bil en dag och i förrgår snurrade han runt mig hela dagen när jag jobbade i trädgården.

Närmare och närmare och gnällde och pep. Kände att jag inte ville vända ryggen till honom för han känns lite desperat.

 Jag vill inte bli mamma till en älg!!!!! Det räcker med att katten Oskar inte släpper mig med blicken nu när jag kommit hem.


Igår kom AMV med man och skulle städa sin stuga. Dom har som tur är en liten husvagn stående bredvid så dom kan ligga varmt på natten. 


AMV och jag badade bastu och naturligtvis följde katten Oskar med. Det var skönt att sitta i värmen men vi hoppade över badet i sjön för som sagt snålblåsten från nordväst bet i skinnet. Vi gick hem och tittade på bröllopet istället.


I morse kom dom in och AMV:s man lånade toaletten. Min toalett skulle ha fixats för flera år sedan. Det är bara det att dom som så stort lovat det inte gjord det. Karlar ja ni vet!


 Nu började vattnet spurta rakt ut på golvet och då hittade han en skruv på baksidan där man kunde stänga av och då började det verkliga problemet.

Det läckte där också. AMV; s man sa att han aldrig mer skulle låna min toa hi hi.


Nu har jag en hink där ett rör läcker (som skulle fixas i januari men inte blivit gjort) och så en toalett som lever sitt eget liv.


Inte nog med att jag har en häxa som kraxar och skriker precis när hon vill utan helvetes toalett finns i mitt hus också.


Bror O kom och funderade om jag inte kunde köpa en ny toastol på blocket. Hittade en i Övik. Glöm att jag kör 20 mil enkel resa för att få tag i en billig toa.

Nej imorgon vänder jag blicken åt andra håll än Kälarne och försöker få tag i en rörmokare i Hammarstrand istället.


Känns inte bra att mina danspengar går till en toa men vad gör man inte. Nu när det dyker upp människor snart lär det väl sluta med att det blir översvämmning i toan och ännu mer strul.


Jag håller på att bli förkyld också. Näsan rinner och jag känner mig lite skraltig.

Med andra ord kan jag inte säga att det är världens lyckligaste dag men skit samma snart kommer mitt EVIGA SOMMARLOV.


Tiden då jag ska få vara ute hela dagarna, sova länge på mornarna, dansa på nätterna, bli solbränd (om det blir sommar någon gång) och leva det fria liv som det är meningen att vi människor ska få göra.


Dagens ord får bli: Livet är för kort för att inte ha roligt.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards