Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Anita - 11 augusti 2012 15:25

Nu när jag sitter här svettig och trött efter att ha ägnat många timmar åt att skotta ut grus på vägen är jag på bra dåligt humör.

 

Jag har väl varit så äckligt positiv länge nu så nu kommer det en riktig störtflod av skit.


Som sagt hade gruset kommit tidigare hade jag kanske fått hjälp att skotta ut det av sonen eller

om Kinabror inte legat som ett sjukt vrak framför tvn så hade jag kanske inte behövt fixa det själv. Faaan vad jag har ont i ryggen.

 

Kröp in och vilade mig en stund i min lilla indianhydda men inte blev jag gladare för det.


Veden ligger okapad och bara hånskrattar åt mig. Jag hatar att hålla på med ved. Det är det absolut värsta jag vet.


Inte har jag hunnit tjära taket på bastun heller.


Inte kunde jag fara att plocka blåbär för båtmotorn har gått sönder eller rättare sagt det gick inte att fälla ner den.


Kinabror ligger på soffan utslagen av influensa.

Grannen ligger på sjukhuset och fick en blodpropp i benet igår.

Älskade Faster har brutit sitt ben igen och sitter hjälplös i lägenheten.


Vädret ska vi inte ens prata om. Än regnar det inte men det blir väl snart det också.


När jag ändå är ute på gnällets topp kan jag tala om att jag ogillar att vara utan pengar.

Jag vill också ha! Alla runt omkring har..... platteve, nya telefoner, laptopar, fyrhjulingar, nya fina kläder, fina nya trädgårdsmöbler och fan och hans mormor.


För mig gäller det att hålla hårt i dom ynkliga pengar jag har och inte tänka på vad jag ska köpa utan på vad jag kan leva utan. Min semester i år bär iväg till Åsele 3 dagar.

Låter det inte rafflande, inte Thailand eller Grekland eller ens till Stockholm, nej 3 dagar i Åsele. Hurra så rafflande.


Mina nöjespengar går till att laga skorstenen och bilen och möjligen en danskväll till.


Jag ogillar också att det är så smått om fjärilar iår.

Att det knappt finns några sädesärlor iår. Dom som brukar springa omkring överallt på gräsmattorna och vicka på rumpan.

Att svalorna redan gett sig iväg.

Att jordgubbarna inte har mognat ännu.

Att katten Oskar har blivit alldeles fläng. Han har börjat vara ute på nätterna och han bor mest nere vid sjön på strandstugealtanen och det är svårt att få in honom. Dessutom har han blivit så väldigt osocial och ligger mest på övervåningen och sover när han är hemma.


 

En sån här dag önskar jag att jag vore lätt som ett tistelfjun och kunde blåsa iväg ut i luften utan att ha ett enda bekymmer i världen.


Vet att det finns positiva människor som nog ville vrida öronen av mig idag för att jag är så jäkla negativ.


Dagens ord: Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards