Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Anita - 9 augusti 2012 22:09

 

Nu mörknar kvällarna och det har kommit något höstlikt i luften.

Igår kväll när vi var på dans på Hällesjö var det mörkt och lite regnigt och det kändes att nu snart är det slut. Snart har jag dansat klart för den här sommaren, bara en enda onsdag kvar.

Dansgänget har börjat upplösas. Inget fika på vår speciella bänk och det var bara dansbritt och jag som satt och kurade i bilen på pausen och drack vårt kaffe.

 

Det regnar varje dag så att plocka blåbär blir det ingenting av. Kinabror hostar och hostar.

Vi har varit bort och tittat på hans fina nya hus och det är verkligen ett toppenställe.


Idag på eftermiddagen bjöd vi Sundsvallborna på middag. Jag stekte älgbiff med lök och gräddsås och rabarberpaj till efterrätt. Jag tycker mycket om att laga mat och även igår stod jag vid spisen och gjorde gäddfärsbiffar. Faktiskt blev det inte så illa. Jag gillar inte smaken på gädda men med inblandning av mycket lök dill och kryddor och med en god kantarellsås till så blev det rätt så bra.


För det mesta så tänker man på det man är dålig på men sällan på vad man är bra på. Jag tycker faktiskt att jag är rätt bra på att laga mat och att sköta om blommor. Det ä'r väl bra när man kan tänka på något som är bra.

Sonen brukar faktiskt säga att min mat är god och då är jag nöjd.


Nu är det alldeles svart utanför och inatt var första gången jag såg fladdermössen flyga utanför mitt fönster och första gången jag hörde ugglan hoa ute i björken. Katten Oskar har börjat vara ute på nätterna och sova på dagen och det gillar jag inte riktigt. Det är så mycket som smyger omkring utanför på natten.

 

De flesta blommorna far illa av regnet men fucksiorna verkar gilla fukt för dom blommar som aldrig förr.


Nåväl idag tror jag inte ni får något dagens ord. Istället får ni en dikt som Karin Boye skrivit och som jag tycker stämmer bra in på det väder som vi haft nu länge.


Och regnar det i nätter och da´r,

så ska jag dock ej klaga,

var droppe är som kristall så klar

och skön som den skönaste saga

ett sprött litet väsen. så fagert och ungt

som sakta från molnet faller

och glider till marken och somnar tungt

vid glittret av tusen kristaller. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards