Alla inlägg den 8 december 2013

Av Anita - 8 december 2013 09:45

Egentligen skulle jag villa ha en fin röd blus till julafton men man kan inte få allt onödigt man vill ha, men ni ska inte tro att jag inte unnar mig.

Jag har länge nu haft ett i huvudet, cyklamen. Vet inte riktigt varför. Den svåra blomman som jag nog aldrig haft. Minns en gammal granntant som hade så fina cyklamen och som blommade varje vinter då ingenting annat blommade.

Blommor som blommar mitt i vintern älskar jag. Man sätter större värde på dom då när allt är bara vitt och dött. Hopp känns den blomman stå för. Så nu har jag två stycken som jag ska vårda väldigt väl, få se hur det går.

 

Torsdagen var en gubbdag. Kinabror och jag satt mest i vardagsrummet hos mig och värmde kaffepanna på kaffepanna. När den ena gubben gick så kom den andra  men så slog det mig. Var är Gamle A. Har inte hört av honom på 2 veckor. Konstigt. Inte svarar han i telefon heller.


På kvällen for jag till Hammarstrand på kurs och där var det bara tjejer.

Efter kursen kom jag ut och bilen var fullkomligt täckt med snö. Sopa Sopa. Skrapa. Skrapa. Imma på rutorna när jag for hem, oplogat och spårigt på vägen. Jag hatar snön!!!!! Ni får baske mig säga vad ni vill. Det är ett elände.


Fredag hade jag snö på bron och mina planer på att dra hem lite ved och lägga på bron och fylla inomhus försvann.

Så kom min kusin och vi åkte bort till Kinabror och där satt han och AMV:s gubbe och fikade så vi blev sittande där rätt länge och prata. Kusinen hade inte varit till Kinabrors fina hus förut.


Senare på dagen kom Kinabror med fyrhjulingen och plogade av gården.

 

Det gick rätt så bra och glad var jag som inte ens har tagit fram snöskottaren ännu. Någonstans har jag förträngt.


Lördagen åkte DataFia och jag till min fd jobbarkompis. Hon bor långt långt uppe på skogen, mycket mer ödemark än vad jag har. En gammal fin gård som faktiskt såg ut som ett julkort. Där sprang hunden Jansson emot oss, där fanns katt och hästar och flera hundar. Kul att äntligen komma dit och se hur det ser ut.


När vi åkte hem var jag in på macken och så fick jag reda på att Gamle A skadat rygg och nacke och låg på sjukhuset i stan. Fick tag i honom på kvällen och han hade varit i Umeå och opererat kotor i nacken och han var nog nära att bli lam men det har gått bra och han kan gå i alla fall. Lång tid kommer det att ta innan han är frisk. Så fort och oväntat saker kan hända.


Vaknar idag till -20 grader och jag är så innerligt tacksam för att jag har min värmepump så det var rätt varmt ändå och nu har jag eldat. Sitter och gruvar mig för att gå ut och mata fåglar och bära ved. Grannen har redan ringt och ska ha enris och tallris och ha sina fåglar matade och jag vet inte vad så jag får väl ta och skärpa till mig och bulla på mig massor av kläder och bege mig ut. Hualigen så gruvsamt. 


Dagens ord: De blommor som blommar mitt i vintern sätter man störst värde på.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards