Alla inlägg den 19 december 2013

Av Anita - 19 december 2013 08:13

 

Nog är jag glad att jag inte försökte köra upp min bil från brorsans ställe. Det var så halt så det gick inte ens att gå uppför backen från hans hus. Kinabror försökte och bilen bara gled iväg mot diket. Till slut fick han dra den tillrätta med fyrhjulingen.


Nu har han åkt till Skåne och det blev tomt efter honom. Jag har liksom vant mig vid att vi äter tillsammans och träffas varje dag och nu är jag alldeles ensam i hela byn. Grannen är sjukhemmet eftersom vi inte fått tillbaka telefonen ännu och han inte har något larm då.


Det är bara ett tunt lager snö kvar och efter tön så har sjön tinat fram så kanske kanske blir det skridskoåkning i jul.Jag var ut och gick med broddarna på för det har varit fint väder nu i ett par dagar. Varit och jobbat har jag också och ska åka iväg idag igen för att fixa julfrukost på jobbet tills imorgon bitti.


Så har det varit fullmåne och då sover jag inte så mycket. 


Tänkt lägga på ett kol med julstöket men drabbades av akut lathet och hamnade framför en fånigt rolig gammal film med Karl Gustav Lindstedt och Lillbabs i huvudrollen. Gullig och rar film som fick mig att småle hela tiden.


 

På tal om småle. AMV.s barnbarn Ronja var ju här i söndags. Hon är en så speciell unge och ibland när hon ler blir hon så otroligt lik sin mormorsmor.

Hennes pappa tog ner träd här och hon berättade med stolthet att "min pappa är modigast i världen". När han kom in ropade hon glatt: " Hej snygging."


Hon hjälpte mig plocka fram julgrisar och så tittade vi på mina gamla bokmärken. Vi sjöng julsånger och hon kunde massor av texter. AMV har jag aldrig hört sjunga fast vi känt varadra sedan vi var så där 7 år så lilla Ronja och jag fick skråla själva. Roligt var det.


Saknar barn runt mig. Dom är så härliga. Lille Liam hoppas jag få träffa till julen för det är länge sedan vi sågs.


Igår var jag till Kälarne för att hämta ut ett paket till Kinabror och åka på sjukhemmet och hjälpa grannen betala räkningar. Jag fick hjälp av snälle Tord på macken att sätta fast min vindrutetorkare som krånglar och ramlar av hela tiden. Jag skulle gå till gamla A med en julklapp nu när han är skadad men där var ingen hemma. Det tog mest hela dagen innan jag uträttat det jag skulle. Timmerbilarna är tillbaka på Fisksjövägen men idag mötte jag en som stannade och vinkade förbi mig nätt och fint.


 Det går segt med julstöket men det lär väl ordna sig på slutet. Vi blir ju inte så många på julafton iår.

 

Dagens ord får bli det som Liam sagt


Dagens ord: Det finns kanske ingen riktig tomte. Det är säkrare att ge önskelistan till morfar.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards