Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Anita - 15 februari 2013 09:21

 

När jag gjort min stora fina trumma hade jag lite renskinn kvar och beslutade mig för att göra en liten en som man kunde ta med i skogen och som man kunde hänga i bältet.

Det visade sig att trumman blev för hårt spänd och för liten. Den lät mer som att slå på en kastrull, inte ett dugg fin klang i den.


men......härom dagen kom jag på att den skulle få bli en ljuslykta istället och se så fin den blev med ljuset lysande genom skinnet. Vad lärde jag mig av det. Jo, att om man har ett öppet sinne och lite fantasi så kan ett misstag förvandlas till en framgång. De ni, var väl det postivaste ni hört mig säga på länge.


Nåja, då landar man i verklighetens februari.

Igår var det "Alla Hjärtans Dag" och jag hade väl inga som helst förhoppningar på det.


Började dagen med att åka och ta prover för inte nog med att bilen ska besiktas utan jag ska också på besikning nästa vecka hos läkaren. Det är bara att hoppas att det inte blir ombesiktning som det blev med bilen.


 

Jag har lovat att vara hundvakt till Grisnäsan Bob ett par dagar. Nu när katten Oskar inte finns är det inte något större bekymmer för han är rätt snäll. Det enda är att han skäller så förbaskat på alla han ser. Varje gång hemtjänsten kommer till grannen så vräker han ur sig allt kan kan.


Han och jag gick en lång skogspromenad på skoterspåret men det hade snöat flera dagar i den så det blev ett väldigt snöpulsande så man blev alldeles matt. Dessutom var älgarna i närheten och hade trampat runt överallt och Bob blev så rädd. Han brukar kuta i förväg men nu gick han hårt tryckt mot mitt ben.


"Alla hjärtans dag" ja. Det kom ett jättefint kort till mig som jag blev glad för.

 

Frampå eftermiddagen kom Gamle A med lite fikabröd och en chokladkartong. Det har aldrig hänt att han haft med sig något när han kommit för att fika så det var verkligen en överaskning och helt oväntat.

Dessutom fick jag ett sms från gullige sonen och en massa meddelande på  facebook. Känns lite roligt för ibland kan jag tro att jag är helt bortglömd när jag sitter här i skogen och tjurar i snöhelvetet och kylan och utan allt som vanligt folk har.


Ett barn föddes i den här dagen och Snälle S har födelsedag. En viktig dag för en del. Måste vara fint att födas den här dagen.


Jag läste att jag hade några önskningar om hur det skulle bli när jag blev pensionär och ser ju att en del blev ju som jag tänkt ändå fast annat inte blev det.


 Blodtrycket har gått ner och utslagen i ansiktet av datagloendet har försvunnit men att jag skulle bli solbränd, frisk och stark vet jag inte. Blek som en albyl är väl mer nära sanningen och stark vet jag inte heller.


Att jag skulle bli fattig och knappt ha pengar till mat visste jag men det jag inte visste var att det skulle bli fullt så illa som det är. Ja ja, jag hade nog inget val. Hade jag fortsatt att jobba hade jag säkert varit riktigt sjuk vid det här laget och jag har en förmåga och har haft hela mitt liv. Jag gör ibland dåliga val, föresten nästan jämt.


Kanske är det så som med trumman som blev en lampa.

Om bara sinnet är öppet kan man ändra ett misslyckande till en framgång .


Så det får bli dages ord: Det händer att man kan vända ett misslyckande till en framgång så kasta inte in handuken för tidigt. Vänd på den. Torka dig på den och häng upp den i vinden och låt den torka.   

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards