Alla inlägg den 12 februari 2014

Av Anita - 12 februari 2014 12:10

 

När jag var liten älskade jag färgen GULT. Min gula basker, min gula angorajumper, den gula klänningen, tussilagon och maskrosen och talgoxen.

 


Nu när jag ser foton från ungdomen minns jag att citrongult var min favoritfärg.

Den här klänningen älskade jag. När den blev omodern sprättade jag upp kjolen och använde den som gardinkappa i mitt sovrum i många år. Tyckte om när morgonsolen sken igenom och fick hela rummet att lysa av ljus.


Jag hade gula byxor och till och med en kappa som jag tyckte mycket om och som jag kände mig fin i.. Klart jag hade gula sandaler och på examen i 9-an hade jag en citrongul spetsklänning med stela underkjolar.


 

Säg den fröjd som lever länge.

Så kom den nya moderna tiden och FÄRGANALYSEN. Man var årstiderna och jag var vinter. Vinter jag som hatar vinter?

Jag skulle inte alls ha gult utan helt andra färger och klart man tror på dom som liksom ska veta istället för att känna efter vad man ville och tyckte om.


Dum som man är trodde man att andra visste bättre och så var det gula borta.

 

Numera är det knallblått, turkos och rött som gäller. Jag har i alla fall inte köpt det där med grått vitt och svart som också fanns på min lista.


Så av en slump fick jag en gul fleasjacka och den kändes uppkäftig och liksom lite " skit samma vem bryr sig".


Det är så löjligt att man ska bry sig om andras åsikt. Att trycka undan känslan av vad som känns bra för just mig.

Känn efter? Vilken färg känns bra? Vilken gör dig glad?

Skit i färganalyser och andra åsikt. Du vet bäst. Låt inte andras råd styra dig! Det finns experter på allt men som sagt smaken är olika och din är bäst för dig själv.


Den härliga tussilagon gula fäg. maskrosens lysande solar. Solskenet. Gult är en härlig färg och vim hittade på att gult är fult?


Dagarna går och långsamt återfår  jag krafterna men natthostan går mig på nerverna och än orkar  jag inte gå några längre stunder men lite långsamt plockar jag undan julen bit för bit. Det gäller att ha tålamod med sin sköppliga kropp.

 

Fåglarna och ekorrarna äter som attan idag så jag skulle tro att det blir snö snart.

En av mina gubbar kom just och han var så snäll att han skottade fram min spark som försvann under takraset härom dagen. Som tur är så gick den inte sönder i alla fall.


Dagens ord: Det gäller att lita till sin egen känsla och inte tro att alla andra vet bättre. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards