Alla inlägg den 28 februari 2014

Av Anita - 28 februari 2014 10:00

Gullig kille, runor och norrsken. Vad mer kan man begära av en BRA dag.

Faktiskt kände jag mig lite bättre igår kanske för att jag fått sova på natten.


Vaknade till att det snöade. Efter ett tag morrade det utanför och brorsorna kom, den ena på fyrhjuling och den andre på snöskoter. Lille gullige Liam var med. Tänk så fort ungar växer. För varje gång jag ser honom så blir han så stor. Nu hade han klippt sig och såg ut som en riktigt liten tuffing. gullplutten. Nu får man väl snart skämmas om man kallar honom så.

 

Vi sitter vid köksbordet och fikar. Utanför sitter ekorren och glor på oss och Broder B får ta ett kort med mobilen och skicka till Liams mamma så hon får se.


Liam åker lite kälke och vilar på soffan som en annan liten Kronblom

 


Mitt på dagen var det dags för mig att sopa av bilen och åka iväg till jobbet för att svinga sopborsten ett tag.

Handlade lite mat och sedan gick jag till DansBritt och hon bjöd på semla och vi satt och pratade i väntan på att kursen skulle börja.


Kursen, ja den gör en alltid på lite bättre humör. Nu lärde vi oss om runor och hamnade i den fornnordiska mytologin.

 

Så småningom åkte jag hem i mörkret. Snöandet hade upphört och stjärnorna lyste starkt och klart. Plötsligt började norrsknet spraka i grön. vitt och blått. Första gången jag sett norrsken iår. Detta mystiska fenomen som är nästan lite magiskt. Efter en magisk kurs kändes det lite extra magiskt.


När jag kom hem försökte jag ta kort på det men man får nog ha en bättre kamera för det blev bara ett ljus som man inte alls kan se vad det är.

 

Bröderna och lille Liam hade nog haft en mysig kväll och suttit ute i eldens sken och grillat korv. För en liten kille måste det vara roligt att få fiska, åka snöskoter och grilla korv och vara med storpojkan och spela kort. Man minns väl själv sin barndom. Nu är det väl mest grejor och dataspel och tv som gäller. Det här är ju något helt annat. Att sitta vid en öppen eld medan norrskenet sprakar och stjärnorna lyser är på sitt vis ett äventyr.


Idag skiner solen och det är nollgradigt och inte en vindpust.

Eftersom min bloggvän Skatan kommer imorgon borde jag städa men jag går ut istället. Känner jag henne rätt så letar hon inte efter dammtussar.

Jag behöver SOL massor med sol om jag ska bli människa igen.



Ikväll är det "Lets dance" och det är väl så nära dans jag kommer den här vintern tyvärr.

Det känns som om den här helgen ska bli trevlig. Många saker på gång och Skatan och jag ska ha trevligt.


Dagens ord: Vissa dagar känner man att "Livet är lätt att leva" faktiskt. En sådan dag tror jag att det blir idag. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards