Alla inlägg den 14 februari 2014

Av Anita - 14 februari 2014 20:16

 

Alla hjärtans dag vaknade jag till att solen tittade fram för första gång på länge. O-gradigt och fast hostan sitter i känner jag mig bättre och starkare.


Iväg på byn för att handla.Då träffar man många som vill kramas. Klart att man tar emot alla kramar man kan få en sådan här dag.


 

I brevlådan låg det här roliga kortet från vännen AMV. En kram på avstånd kom från Lekkamraten och det värmde också mitt hjärta.


För första gång på länge går jag ner till sjön och sitter en stund i solen. Känner hur min bleka och ämliga kropp slurpar in solstrålarna och känner hur ljuset och solen har fattats mig väldigt länge nu.


Tänkte sätta mig med vägföreningens räkneskaper men gruvar mig för Handelsbankens datasystem som alltid krånglar och jag orkar inte med krångel just nu.


 

Lägger mig i badet och tittar på den glada ängeln i taket istället. Pratar i telefon med faster och med sonen och Sofiepropp.


Ser på ekorrarna som jobbar med att försöka få av locket på solrosfröhinken. 3 20-kilossäckar har jag matat fåglar

och ekorrar med i vinter men skit samma dom behöver verkligen mat.


Så till er alla en jättekram och ni som har någon i närhet glöm inte att kramas en sådan här dag.


Dagens ord: Alla behöver en kram då och då.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards