Alla inlägg den 1 december 2017

Av Anita - 1 december 2017 08:40

 

Ny månad och jag ser ut och till min förfäran har det snöat inatt igen och bilen står där som en jättestor snöhög. Jag var ute hela kvällen och hela dagen igår och skottade och nu är det bara att börja om för jag blev inte klar. Vägen till vedboden är oskottad och veden är snart slut så jag får väl ut och kämpa igen.


Igår kväll värkte både armen och benen så jag har vridit mig i sängen inatt och sovit väldigt dåligt.

Idag är det fredag och jag har inte varit ner på byn på hela veckan så jag måste iväg idag för jag har ingen mat kvar och så måste jag jobba en stund. 


Allt är vitt utanför men ska jag säga något positivt så är det att det inte är så kallt i alla fall. Stora flockar av domherrar sitter i träden. hackspetten och perskrikorna och alla småfåglar  Katten Morris sitter ute och kollar på fåglarna. Som tur är så är han en värdelös jägare och lyckas varken ta någon fågel eller någon mus. Jo nu ska jag inte vara orättvis. Han har nog tagit så där en 5-6 möss i sitt liv men han äter dom inte utan bär hem dom till mig som en gåva. Tack för det.


Imorgon blir det ljusstöpnng med kompisen I-M. Vi har gjort det så många år nu så det har blivit nästan som en tradition.

 

Vi har mycket opratat eftersom det är länge sedan vi sågs så det ska bli kul. Allt som lyser upp mörkret och det trista i mitt liv och allt som bara känns jobbigt blåser bort för en stund när man får träffa vänner.


Dagens ord: Bevara mig för det vita helvetet. Om det finns ett helvete så är det inte varmt utan kallt.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards