Alla inlägg den 29 december 2017

Av Anita - 29 december 2017 14:45

 

jAHA,då är vi insnöade igen och de planer vi hade blev om intet.

Det har snöat nu i två dagar och ni kan tro att jag är glad att jag har Sonen här så att jag slipper skotta.


I morse vaknade jag av kaffelukt och insåg att jag inte har haft något luktsinne sista veckan. Nu när jag gick in i vardagsrummet kände jag lukten av julgranen och pepparkakan och då förstod jag varför jag inte haft någon riktig julkänsla. Juldofterna är ju halva känslan och när man inte har den så är det inte riktigt som det ska.


Bror B:s fru hade tänkt åka till Alnön och hälsa på idag men som sagt. Vi är instängda och plogbilen har inte kommit ännu. Sonen och jag hade tänkt åka till Hammarstrand och äta pizza och skippa julmaten för en dag men så blev det inte.


Dom som är från Skåne tycker att det är mysigt och vackert med snön och vältrar sig gärna i den och åker skoter och vet ni vad dom gjorde.

 

Lekte med hunden Jack som är alldeles salig när han får busa i snön.

 

Jo dom grävde sig en snögrotta och tog dit en fäll och skulle sitta där inne och fika.

 

Det gick bra för nästan alla att komma in i grottan men Broder B:s fru hade lite skräck för trånga utrymmen.

 

Hon kröp in men fick panik och Broder B fick dra ut henne.

 

Lille Gullige Liam trivdes bra i grottan och sken som en sol.

Så gick vi in i mitt hus och åt mackor och drack kaffe och värmde oss och innan det blev mörkt (Det blir det fort nu) tog jag med Jack på en skogspromenad.

 

Kinabrors traktorer är nästan helt försvunna i snön.

 

Vinglade iväg på skoterspåren som inte är något vidare att gå på. Dom är inte hårda utan rätt vad det är så far en fot igenom och man trillar nästan men man måste ju ut. Hade det inte varit så´mycket snö skulle jag skottat fram bastun och ta ett bad men jag ids inte. Tror jag tappar i ett bad istället. Jag har fått massor med badskum i olika dofter och nu när jag kan känna dofterna blir det bra.


Istället för pizza får det bli fläsk med löksås till middag för julmaten är man ju less på som sagt. Nu har snart det här året gått och egentligen tänkte jag skriva om året som var, men det är inte så mycket att orda om egentligen, så det får bli en annan dag. Hoppas bara att det inte blir mer snö nu för säga vad man vill.


Dagens ord: Snön gör sig bäst på julkort.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards