Alla inlägg den 9 december 2017

Av Anita - 9 december 2017 08:48

När man skottat i flera timmar och upptäcker att det blir mer och mer tö för varje minut och när det till slut inte går att få av blötsnön från snöskoveln då är det dags att ge upp och rasa omkull på soffan inne och inse att nu får man ge sig fast det är massor av snö kvar att skotta. Nu skiter jag i alltihop. AMV:s 

gubbe har lovat komma till veckan och ta traktorn och dra undan snön. Det blir så höga kanter och det blir så smalt så nu får det vara och jag klampar omkring i blötsnön.


 

Jag hörde på radion om en gubbe som hade 1400 tomtar framme till jul och då inser jag att jag nog kanske bara har 100. Några har fått komma fram redan men dom flesta sover i sina lådor än så länge.


Igår blev det en långpromenad med hunden Jack och sedan kom Storfiskarn och Mustachen och då blev hunden glad. Storfiskarn leker med honom och det är alltid populärt.


Jag gjorde mig klar för att åka till Kälarnes  PRO julbord och det var trevligt. Visserligen var det regn när jag for men jag hoppas att en del av snön smälter bort så något gott har det med sig i alla fall.


Det var god mat, trevligt och jag satt tillsammans med en klasskamrat och några andra som jag inte träffat på länge och det fanns mycket att prata om.

Dessutom hade en gäng satt på sig luciaklädsel och två stjärngossar hade man också fått tag i. Dom hade pannlampa- Sjöng bra gjorde dom också och så var det lotterier förstås och lite annan underhållning. Trevligt. Jag känner dom flesta som är där och det är ju trevligt faktiskt. 


 

Eftersom hunden busat hela dagen somnade han i mitt knä och katten sov också så det blev en lugn kväll och jag somnade också , mätt av julmaten. 


Idag ska jag ta fram köttfärsen och tina den för imorgon ska jag banne mig göra köttbullar och laga lite annan mat som är bra att ha klar till julen. Så har jag tänkt att jag ska skriva julkort och gå långpromenad med hunden och kanske ska jag ta och dammsuga lite hundhår för fy sjutton så mycket hundhår det blir. 


Dagens ord: Det har bara snöat lite inatt, kanske någon cm. Man får vara tacksam för det lilla.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards