Alla inlägg den 11 juni 2020

Av Anita - 11 juni 2020 17:24

Äntligen händer det så mycket nytt. Jag ligger på hammocken och lyssnar till taltrasten som bor i humleriset. Rätt som det är kommer han ut och hämtar lite mat till lilla frun som ligger på ägg där inne i snåret.

Varmt och skönt och jag läser en tidning. Eken har äntligen fått fina gröna blad.

 

Kinabror och dom andra pojkarna håller till borta vid Kinabrors sommarstuga och försöker fixa till bryggan som vind och is har förstört.

 

AMV och jag vandrar strandstigen dit och där är så mycket myror som biter en på benen. Men det är massor med liljekonvaljer som snart kommer att slå ut. Gott och ont kan man kanske säga.

 

Killarna dricker öl och AMV och jag fick en iskall porlande dryck som jag redan glömt vad den heter.

Hon och jag går en sväng bort till Ragnars och njuter fullt av den varma solen. Sedan är vi nere vid strandstugan och myser.

 

Himlen är härligt blå och molnen ser ut som sommarmoln ska göra.

 

Vattnet börjar vara ganska varmt nu.

Det blir till att bada bastu.

  r

Färskt doftande björkris måste man ha för att  bli ren och doftande.

  En båt på sjön men vi bryr oss inte. Nakna går vi ut i vattnet och AMV doppade hela sig medan jag blaskade omkring lite så där lätt. Två gamla kärringar är väl inte mycket att se och vi bjuder på det.


Så en natt när jag somnade som en stock. Att vara ute hela dagarna tar på krafterna minsann och man sover gott på natten.

 

Nu går solen ner bakom gammelladugården och då vet man att det är sommar och att det knappt blir mörkt. Myggen har kommit tyvärr men inte så farligt i alla fall.

AMV och Gubben bjöd på jordgubbar och det var årets första och dom var väldigt goda.

 

Gubbarna mumsade för fult och hunden Jack fick också smaka. Han älskar bär av alla sorter.

 

 

Idag har jag varit nere vid sjön och röjt gräs. Det tar flera dagar att göra fint där nere men jag har i alla fall börjat lite lätt. 

Fikat hos AMV och Gubben. Broder B och frun kom också.

 

Hela världen är grön och doftande nu och livet är lätt att leva.

Till och med inomhus känns det lite somrigt när solen skiner in.

 

Storfiskarn kom en sväng och så åt jag middag borta hos Kinabror. Mer finns inte att säga en sådan här dag mer än att det har varit väldigt skönt.

 

Dagens ord: Vad kan man säga mer än att vackert väder och goda vänner omkring sig gör en nöjd med tillvaron.

 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards