Direktlänk till inlägg 9 februari 2021

INGA ROLIGA DAGAR

Av Anita - 9 februari 2021 09:18

 

Kallt alldeles för kallt. 

Ute fryser fåglarna.

 

Katten tittar på fåglarna .

 

Det är så här att jag har hunden Jack här hos mig. Kinabror är på lasarettet.

Katten Morris vill så gärna gosa med Jack men Jack är livrädd för katten. 

 

Det är ett eldände hela tiden och jag har haft hunden i sängen och stängt dörren för att få lite ro. 

I helgen kom DansBritt och Jack känner trygghet hos hennes så han har suttit och tryckt bakom hennes rygg hela dagen. Hon kom med en fin tulpanbukett, den första tulpanbukett för året. En liten ljusglimt i eländet. 


Jag har inte ens orkat skriva någon blogg. Jag ska inte räkna upp allt elände men igår funkadei nte diskmaskinen så jag fick plocka ut all disk och försöka läsa instruktionsboken men som vanligt fattar jag ingenting. Jag har fått igång den sedan jag hittade grejor i silen som inte skulle finnas där men det lyser en massa lampor som inte ska lysa.


Kliva upp klockan sex och börja stöka. Jag skulle vara på sjukstugan för provtagning klockan 8. Jag fick stänga in hunden i Kinabrors hus när jag skulle iväg. Hoppades att bilen skulle gå igång i kylan och det gjorde den tack och lov. 

Orolig för brorsan som ska opereras idag . 


Får väl försöka gå ut och ge fåglarna mat och hämta posten i alla fall. Ha det så bra ni som läser det här. Hoppas att ni har det vamt och skönt.

 

Dagens ord: Vet inte ens vad jag ska säga för klokt inte ens vad dumt jag ska säga så det blir ingenting..


 
 
Göran

Göran

9 februari 2021 10:40

Ja, vintern är skoningslös i år. Där fick vi som klagat på slasket under alla mildvintrar vi haft i modern tid. Vår Herre kanske tröttnade på det gnället och tänkte att "Jag ska allt visa gnällspikarna att jag fortfarande kan slänga på dem polarkyla och fimbulvinter"
Men vi vet det nu och skulle uppskatta en snällare variant av den vita årstiden. Snälla...?

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

9 februari 2021 11:00

Jag håller med dig, det är inga roliga dagar nu.
Hoppas att det går bra med din brors operation i alla fall.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
ibod11 - Ingridi

ibod11 - Ingridi

9 februari 2021 17:26

Jag håller tummarna hårt för att det ska gå bra med din brors operation och att återhämtningen blir så snabb och lätt som det bara går. Jack blir säkert överlycklig när husse kommer hem igen.
Vilken fin tulpanbukett du fick. Blommor som lyser upp och sprider glädje. Håll ut, februari går fort och sedan kommer snart vårsolen.

http://ibod11.com

 
Åke

Åke

9 februari 2021 18:43

Men lite ljusare har det allt blivit :) Hoppas det gick bra för brorsan.

http://www.nacka144.se

 
Anki

Anki

10 februari 2021 07:03

Jobbigt hos dig på många sätt ... men dagarna blir längre och vi går förhoppningsvis mot bättre tider.
Hoppas din brors operation gått bra!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
herrylauu

herrylauu

24 augusti 2023 03:03

I found the author's writing style to be engaging and easy to follow. The article was a pleasure to read from start to finish.

http://https://stumbleguysio.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards