Direktlänk till inlägg 3 november 2022

DAGAR SOM RUSAT IVÄG

Av Anita - 3 november 2022 11:31

 

Det hat varit ett par dagar som gått fort. 

Tisdagen for DansBritt och jag till stan för att gå på föredrag om gatuhunden Artur.

Egentligen var det Kinabror som skulle gått på den men han är ju i Skåne så vi fick biljetterna.

 

Det var en rörande historia som satt sig i hjärtat och jag ser fram emot filmen som ska komma. Den måste man se.


Vi hann med lite annat i stan. Jag köpte nya postlådor till postställningen och två lyktor som jag ska hänga upp på den så de mörka nätterna får lite ljus.

Vi han äta lunch och så träffade vi Sofiepropp nere på stan och gick på cafe.


Dimma var det efter indalsälven men hade lättat när vi for hem.


Så snabbt i säng för jag skulle vara hos tandläkaren redan klockan 8 på onsdagen så jag måste upp tidigt. Det börjar väl vara på slutet nu med tänderna, kanske bara ett par gånger till. Tid tog det i alla fall innan jag kunde åka hem. Trött var jag och hade lite huvudvärk efter allt borrandeljud. Jag brukar inte ha huvudvärk men nu hade jag det.


Så var det dags att ge mig iväg till vattengympan och bastun och sedan blev jag bjuden på mat hos Broder B och Frun.

Så hem och somna framför tvn. Hann inte ens se hela "Bonde söker fru".


Gamle A ringde och ville ha salva. Jag gör en salva med styvmorsviol och bivax och lite annat smått och gott som funkar bra för hans krämpor. Nu har jag inte gjort någon på väldigt länge så imorse satt jag igång.

 

Öppnade kistan med alla grejor som jag behöver och satt igång. Det doftar underbart av salvan och är ganska lätt att göra. Det som tar längst tid är att röra och röra tills den kallnar så den blir krämig och fin.

 

Jag är av den sorten som håller på med en massa saker men dessutom är jag så att jag blir less fort och slutar med olika saker. Nu har jag i alla fall gjort lite salva 


Under tiden så har jag kokat en jättekastrull med soppa. Dit har jag stoppat allt jag hittade i grönskaslådan och köttfärssås och massor av kryddor.  

 

Ska väl gå ut en sväng sedan men det är lite trist att gå utan hunden måste jag erkänna.


Dagens ord: Ingen snö tack och lov. Ingen is och ingen halka.

 
 
Lena i Wales och Spanien

Lena i Wales och Spanien

3 november 2022 15:54

Mycket på gång hos dig.
Ha dt bra!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Margareta wårenius

Margareta wårenius

3 november 2022 16:00

Spännande salva. Undra när du koppla - av!

http://Margareta wårenius

 
Anki

Anki

4 november 2022 06:46

Spännande med egengjord salva. Den föreläsningen hade jag gärna varit med på :)

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
Soldansare

Soldansare

4 november 2022 17:47

Jag skulle också vilja kunna göra salvor. Jag har en bekant som gör egen hudkräm och jag har tänkt att jag ska prova med det någon gång.

http://soldansarenssida.blogspot.com+

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Lördag 27 april 18:57

  När jag tittar ut och ser hur det snöat inatt blev jag först förbannad men sedan tänkte jag att det här är väl den snö som ska ta bort den gamla snön kanske.  Jag väntar ju på att Sonen och hans Fjälla ska komma. Dom åker från Skåne idag men l...

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards