Alla inlägg den 9 november 2022

Av Anita - 9 november 2022 18:30

 

I dag skulle jag till tandläkaren och på vattengympa.

Vaknar och tittar ut och ser att det är massor med snö.

 

På fågelbordet är det över en dm snö och då blev jag riktigt förfärad. 

 

Katten Morris skulle ut som vanligt men vände på trappen och gick upp och kröp ner under täcket och har inte kommit ner än.

Insåg fort att jag som är feg och rädd och en ynklig person inte skulle våga åka iväg på oplogad, blötsnöig väg  så jag fick ringa och ändra tandtiden tills imorgon och hoppas att det är lite bättre.

 

Så kom Broder B och sa att han måste byta till vinterdäck för det hade han inte gjort men först for vi till honom och åt frukost. Sedan stack han ner näsan i mitt uthus och började byta däck. Att ha sommardäck nu är ju alldeles livsfarligt.


Tänk att det alltid är så. Jag hoppas och hoppas på att snön inte ska komma och så blir man överraskad av snöhelvetet och inga grejor har jag plockat fram. Tog fram snöskovlar och började skotta bort det jag haft uppe på bilen och den var blöt och tung den jävla snön.

 

Nu har det snöat igen så att få bort snön från bilen var helt meningslöst och inte kom jag iväg på vattengympan heller. 

Jag skulle gjort som katten, bossat ner mig i sängen och inte klivit upp.


Dagens ord: Jag hatar vinter så det känns i hela kroppen och själen och vet att det blir värre och värre med åren.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards