Direktlänk till inlägg 24 juli 2010

MÅLA FAAN PÅ VÄGGEN

Av Anita - 24 juli 2010 22:33

Inte för att jag vill vara negativ eller måla faan på väggen men......

lite bättre är jag idag men...... nu har det varit fint väder i 3 veckor och bara regnat på nätterna och ska bli fint även framåt utom imorgon när det ska regna.


Vilken dag då. Jo "Fångarna i skogen" dagen då vi 30 personer ska ränna runt i skogen och utföra olika mer eller mindre läskiga lekar och min tanke var att vi skulle sitta ute och äta lite här och där och det blir vissa problem att knö ihop oss inomhus.


Nu håller jag tummarna för att metrologerna har fel den här gången också.


  

Det mörknar om kvällarna. Amv och jag har suttit vid köksbordet och pratat och tittat på hur det mörknar. Sett på galna älgen och funderat lite.


SofiePropp har åkt hem ett tag men vi lyckades göra en hel del av sakerna som skulle fixas innan hon for.  

Broder B har också hjälp till och idag kom lekkarmraten och hans fru och han hjälpte mig att ro runt i båten så jag slapp både ro och fixa med vattengrejor.

Inte nog med det han gjorde mat också så jag slapp.


Leila som aldrig fiskat förut fick flera fiskar bla annat en rejält stor abborre som hon stolt förevisar. Hon är nog början till en riktig fiskare fast hon inte vill sätta på masken på kroken ännu. Hon tycker nog att det är lite äckligt att hålla i fisken också  


Nu ska jag försöka klara mig igenom morgondagens lek och sedan ska jag basta och se om det hjälper mot min envisa hosta.


Sonen åker hem i mitten på veckan och Kinbror kommer. jag har missat massor den här veckan och bara varit hemma och varit klen.


Inte för att jag behöver mycket men jag hade tänkt mig gå omkring barfota i gräset och bada flera gånger på dagen. Jag hade tänt mig bada och sola och vara ute på olika roliga saker.


Tillvaron frysande i morgonrock och med yllesockar på och ett fruktansvärt hostande var inte vad jag hade tänkt mig.

Lite svårt att hitta livsglädjen och livsenergin just nu men....


Tur i alla fall att jag har underbara vänner och tur att det inte är min enda semestervecka för då hade jag deppat ihop. 


Orkar inte med något klokt ord idag men en sak är säker: Fånga dagen passar inte för idag.


 
 
Ann

Ann

24 juli 2010 23:09

Hej min vän Anita! Det är så rosa i horisonten ikväll, så jag är helt övertygad om att det blir uppehåll och en fin "Fångarna i skogen dag"!
Jag sitter ikväll och söker och lyssnar på massor av 60-tals-låtar..Åååå vad njutbart!!!
- Längtar lite efter Ulf, fast han bara varit borta i tre dar....
Å andra sidan ska jag bjuda hit Dej på fiskmiddag framöver hösten, men inte Fisksjöfisk utan Norsk havsfisk..det blir väl bra!! Kram till dej min vän och krya på dej tills imorron!!

http://dansann.blogg.se

 
Sundinska

Sundinska

25 juli 2010 00:19

Skönt att höra att du mår lite bättre. Imorgon är det nog ännu lite bättre hoppas jag. Krya på dig!

http://solagast.blogspot.com

 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

25 juli 2010 09:36

det är väl bara att klä sej i en sån där billig regnkåpa

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

25 juli 2010 09:56

Så skönt att du trots allt mår lite bättre, men jag förstår din besvikelse över att bli dålig just nu när livet ska vara som bäst.

Hoppas att vädret blir skapligt när ni nu ska ut i skogen och springa omkring.

Här får vi besök från Amerika, de första kommer i morgon och ett par på tisdag (de ska inte bo här utan på hotell i Visby). På onsdag är det inplanerat en massa aktiviteter och bland annat lunch här på Stenstugu. Väderprognosen visar på åska och regn mest varje dag och särskilt på onsdag. Jag säger som du, hoppas att SMHI har fel som vanligt. Men det blir som det blir, vädret kan vi inte göra något åt, det är bara att rätta in sig i ledet och anpassa aktiviterna därefter.

Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Skatan

Skatan

25 juli 2010 15:58

Hoppas hoppas Fångarna i skogen-dagen blev finare än den viii har härnere söderut. Kanske har de fel, det tycker jag så ofta. Men det låter bra i alla fall att du är på bättringsvägen ...

Ha så kul nu ...

Kram!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Soldansaren

Soldansaren

25 juli 2010 17:22

Ja, det blir aldrig som man tänkt sig verkar det som. Ibland har jag tänkt att jag ska sluta se fram emot saker för jag blir bara besviken men samtidigt tror jag att det är farligt att tänka så. Det är viktigt att se fram emot, om inte annat så var man ju i alla fall glad medan man såg fram emot det här som sen kanske inte blev som man trodde. Hoppas i alla fall att ni har haft bättre väder hos er idag än vi haft här i gnällbältets huvudstad!

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Staffan H

Staffan H

25 juli 2010 17:56

Skönt att du känner dig lite bättre! Jag hoppas också att meteorologerna har fel så er dag blir som tänkt var, men här har åtminstone deras spådomar slagit in.

http://staffanhuss.wordpress.com

 
billan

billan

25 juli 2010 22:23

Skönt att du är på bättringsvägen!
Och hoppas verkligen att vädret har varit bättre i Fisksjön än här, det har vräkt ner!

http://auroraborealis-1.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards