Alla inlägg den 10 juli 2010

Av Anita - 10 juli 2010 22:08

För några år sedan fick jag en fritös och sonen och hans kompis och jag friterade av hjärtans lust. Vi provade alla möjliga grejor som man kunde doppa i frityrsmet och greja med.

Lessande ganska fort för det luktar så äckligt av frityrolja och köket blev kletigt och dant.


Nu efter några år så började vi fundera över det där och idag så satt vi igång igen.Så onyttigt.

Vi kom på att vi kunde hålla till på förstukvisten och på så sätt slippa oljelukten.

Vi hittade det gamla receptet på frityrsmet med öl i och hackade upp fläksfile och skalade räkor och skar lökringar.


Hua så vi åt och huva vad vi blev mätta. Nu har grabbarna gått och lagt sig fullkomligt stoppade med för mycket fet mat.


  

Broder B har kommit från Skåne idag. Broder O är här. DataFia med familj har anlänt. SnickarMagnus och hans familj och föräldrar och några fler är här och alla har klämt in sig på Björns veranda. nu är det verkligen sommar.

Nu är det fullt med bilar på gården.

  

Tyvärr började det regna ikväll och myggen hade kalas när det vankades nytt blod.

En del sover och en del spelar kort ute på altanen och jag sitter här en stund framför sonens dator.

Det är nog så att jag inte riktigt fattat ännu att jag inte har "bara" semester utan verkligen är ledig framåt. Det har varit en ganska lat dag men vad då:


Dagens ord: Att vara lat, slö och bara äta, sällskapa och ha det skönt kan vara nog så viktigt.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards