Direktlänk till inlägg 27 juli 2010

PARADISET FISKSJÖN ALDRIG MER SIG LIKT

Av Anita - 27 juli 2010 18:44

  

Jag gick ner till AMV;s hus för att hämta lite grejer efter söndagens tillställning.

Blev förvånad när dörren stod på vid gavel fast dom åkt hem. Husvagnens dörr stod också öppen och en ruta var krossad.


Då förstod jag. I det trygga, lugna paradiset där dörrar står öppna och bilar olåsta där har det nu hänt för första gång. Inbrott!  Det kan inte vara möjligt Inte här, inte nu.


Satt igång att ringa men som vanligt när man ska nå någon och det är viktigt svarar ingen i telefon.'

Så småningom fick jag reda på att ytterligare en granne hade haft inbrott inatt.


Tycker att vi skulle hört något men den här tiden far så mycket bilar och väsnas så väldigt så man märker ingenting som i vanliga fall skulle vara självklart.


Känns lite ledsamt att känna att det inte är så tryggt och fint som man alltid trott.


Annars har det varit en rätt händelserik dag. Sonen har åkt till Sundsvall för att hämta min dator.

Själv for jag till Kälarne och kollade min V75 rad (den jag hittade i loppisboken) Tyvärr var det ingen vinst men på mister P:s och min kenorad var det 60 kronor.

Jag var in till killarna på jobbet och vi åt lunch tillsammans.


Sedan åkte jag för att hitta en av mina klasskamrater. Hon hade åkt hem men jag blev sittande med hennes bror m fru och lite fler och pratade rätt länge.


När jag kom hem så kom en fyrhjuling och på den satt DansAnn och hennes man. Vi fikade lite och sedan drog dom iväg på bärtittarrunda. Tydligen är det väldigt mycket smultron iår. Med hjortronen är det sämre. Jag har inte hunnit ut för att kolla bärskogen ännu. Förkylningsveckan har tagit alldeles för mycket tid.


Sedan kom en gammal bekant (sonens dagmamma) som jag inte träffat på flera år och vi satt och pratade dessimellan jag pratade i telefon med allt som rörde inbrottet.

Vad mer att säga om en sådan här dag. Jag känner mig betydligt bättre i förkylningen i alla fall.


Dagens ord får rikta sig till dom som gjort inbrott:

Synden straffar sig själv förr eller senare. och dessutom får man så det man skördar.

 
 
Soldansaren

Soldansaren

27 juli 2010 21:30

Usch, vad obehagligt med inbrott. Måste kännas rent äckligt att någon varit inne i ens hemma och klampat omkring och stulit och... Har en väninna som hade inbrott hemma medan hon själv låg och sov. Riktigt, riktigt obehagligt...

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
storabh

storabh

27 juli 2010 22:15

Kan vara en björn som gjort det!

http://storabh.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

27 juli 2010 22:35

Fy så trist med inbrott. Förr låste vi aldrig varken husdörr eller bil, men det går inte längre. Det är inbrott både hitan och ditan!

Tur att din förkylning är bättre i alla fall, fortsätt krya på dig!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Staffan H

Staffan H

28 juli 2010 00:45

Usch vad trist med inbrott! Hoppas de får fast de skyldiga. Man ska inte ostraffat ta för sig i Paradiset.

http://staffanhuss.wordpress.com

 
Skatan

Skatan

28 juli 2010 14:31

Det skakar verkligen om när "bovarna" har nått så långt som till Fisksjön ... där man, som du säger, har känt sig trygg och säker ... ändå tills nu.
Det är för djäkligt helt enkelt. Hoppas dom åker fast fortare än kvickt. Om de går från hus till hus gör dom nog det förr eller senare.

Skönt att du får tillbaka din dator. Den får du väl "gömma undan" om du åker hemifrån framöver. För tjuvarna menar jag ...

Kram!

http://skatanstankar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards