Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Anita - 15 januari 2010 16:58

                                  


Jag kan inte förstå att värderlekstjänsten kan ha så fel hela tiden vecka efter vecka.

Det skulle ju bli mindre kallt den här veckan så där 16-17 grader men det gäller då inte här. 26- 27 grader har det varit hela veckan och jag har KALLT inomhus nu när jag är borta på jobb hela dagarna.


Att kylan aldrig ger sig.

Katten Oskar och jag har börjat med eldvakt. Oskar lägger sig att sova och jag håller mig vaken till framöver 12 och lägger in fulla spisarna innan jag kojar.


Vid 2-3 tiden  väcker Oskar mig genom att hoppa på min mage och jag kliver upp och lägger i mer ved. När jag kliver upp vid 6-tiden finns det glöd kvar och jag stoppar in ved igen.

Katten Oskar kryper ner i sängvärmen och sover några timmar till.

Tyvärr har jag inte lyckats lära honom att lägga in i spisen ännu.


Idag skulle en moster och morbror och jag åka på min äldsta mosters begravning.

Ruggit att ge sig av de ca 10 milen i kylan.

Vi åkte till kyrkan i Revsund.


Har ni tänkt på vilka olika intryck och känslor man får i olika kyrkor. Den här var jättestor och full med prålighet och guld. Gjord för att imponera och ge känslan av storkyrklighet och makt. Kall var den också men det är förståligt. Måste kosta en förmögenhet att värma upp en sådan stor kyrka. Killen som spelade fick väldig motion med att springa upp till orgeln och ner till pianot fram och tillbaka. Dessutom fick man känslan av att vara inne i en jättekista för formen var sådan.  


Prästen var rund som en julost och det bar sig inte bättre än att han lyckades sitta sönder sin stol när vi fikade i församlingshemmet efteråt.

Förlåt förlåt men det var svårt att hålla sig för skratt mitt i alltihop.


Jag har massor med kusiner men dom här tre umgicks vi mycket med i barndomen och det är lite tråkigt att vi numera bara ses vid begravningar. Kanske blir det annat när jag slutat jobba.


Nu har jag i alla fall kommit hem, hämtat ved åt både mig och grannen och tänt upp i spisarna så temperaturen börjar närma sig 10 grader i alla fall.


Katten Oskar kurar framför braskaminen. När inte brasan brinner kurar han mot närmaste element.

   

Dagens ord får bli: När elden slocknar fryser katten fast han har päls 

  



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards