Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Anita - 28 januari 2010 14:31

                     


Efter att ha kämpat mot snön i flera timmar igår kväll sitter jag nu med värkande axlar och känns som jag bara ha snö i hjärnan och tanken.

Finns så många sorters snö. Här kommer några.


YRSNÖ gör drivor som är svåra att komma igenom.


SNÖRÖK stör sikten när man möter lastbilar.


BLÖTSNÖ gör en blöt om fötterna.


SNÖÄNGEL Kan man kalla den som kör plogbilen för det?


KRAMSNÖ kan man göra hårda snöbollar av.


KALLSNÖ är kristaller som ser ut som silverblänk i luften.


SNÖBOLL har jag inte gjort någon på länge.


SNÖKRISTALL  kan du se på bilden. En är vacker. Många tillsamman blir bara vanlig snö.


SNÖFALL kan man också kalla det när man ramlar i en snödriva.


SNÖGUBBE känner man sig som när man skottat snö i flera timmar.


SNÖSKOTTNING är ett rent helvete.


SNÖSLUNGA  vore bra att ha.


SNÖSTORM fixar strömavbrott och annat elände.


I SPÅRSNÖ kan man läsa om naturens alla djur.


HUNDPISSSNÖ behöver väl ingen förklaring.


FÖRBANNADESNÖ är vad jag känner för snö.


Blöt och less och sur och kall

känner mig inte precis nå ball


om den jäkla vintern kunde ta slut

så jag med glädje kunde gå ut


Hoppa och dansa på grönskande äng

inte bara önska att man fick ligga kvar i sin säng.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards