Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Anita - 19 januari 2010 17:23

Hannelesparadis har ställt en fråga om hur man skulle göra av med en miljon och fått massor med svar.


Följ med mig in i drömmarnas trädgård så ska jag berätta vad jag skulle göra.

   


Först och främst skulle jag samla mina vänner och släktingar och bjuda på en helg på ett spa-hotell med behandlingar och jättegod mat (och jag skulle slippa laga bara njuta). Det skulle vara dans och underhållning och bara njutgrejor en hel helg.


Sedan skulle jag nog bli lite praktisk och fixa mitt badrum. Byta varmvattenberedare så jag slapp vänta en halvtimme på att badkaret skulle bli fullt och slippa rören som droppar lite överallt. Kanske skulle jag vräka till med ett bubbelbad till och med.


Nya element överallt och jag skulle kunna ha på dom jämt så jag slapp frysa.


Ett nytt växthus skulle jag vilja ha och kanske till och med en glasveranda på huset.


Jag skulle leja en chaufför som skulle skjutsa mig överallt så jag kunde fara runt hela Sverige och hälsa på vänner och bekanta (hej Skatan då skulle jag stå på din farstukvist snabbare än en skata skiter).


Tänk att inte behöva oroa sig för att pengarna inte skulle räcka till nu när jag ska sluta jobba. Bara det skulle vara underbart.


Naturligtvis skulle jag åka till Italien och till Skottland och en tur på Göta Kanal.


Nej heja dig nu Skogsnuvan. En miljon räcker inte så länge.


Dom som har pengar uppskattar dom inte nog. Dom kan kasta ur sig att man inte kan köpa lycka och kärlek och hälsa för pengar men....


Med pengar kan man inte köpa hälsa men man kan köpa de bästa läkarvården och medicinerna.


Med pengar kan man inte köpa lycka  men man kan slippa oroa sig så mycket och det är väl en form av lycka det med.


Med pengar kan man inte köpa kärlek men en glad och givmild människa är oneklingen lättare att älska än en fattig och sur.


  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards