Alla inlägg den 21 april 2011

Av Anita - 21 april 2011 15:25

  

Att laga mat till 23 personer och försöka påskpynta borden tar ett tag.

 När man inte har någon gul duk får man ta en gardin istället.

 När valet är mellan att bjuda på mat och dekorera med köpblommor så blir det mat som gäller och man får gå ut och plocka ihop lite videkissar och blåberäsris och försöka göra lite små vaser av det man har. Några som helst blommor har inte kommit upp ännu inte ens tussilagago.


 

Nu har jag förberett det jag kan och nu gäller det att börja tänka på resan till Blåkulla. Det blir nog en härlig flygtur för det är ovanligt varmt och vindstilla.


 

Jag har tagit elmotorn till båtmotorn för att få en riktigt bekväm resa. Hoppas bara batteriet håller ända fram.


 

Imorse kom det flera vårtecken. För det första landade tranparet på åkern. Jag försökte göra en liten filmsnutt men den blev inte så bra. Annars hade jag visat den.

Medan jag stod där så kom det två små harpaltar hoppande. Tro om det var påskharar. Jag har ju inte så god erfarenhet av harar eftersom dom gav mig harpesten så  nu borde dom ge mig ett jättepåskägg som kompensation tycker jag.


Nåväl. Det har inte gått så bra idag. När jag skulle grädda kakan till påsktårtan kom jag sent om sider på att jag glömt ströbröd i långpannan. Jag fick visserligen ur den ur pannan men den gick sönder men lite grädde kan dölja det mesta.


Sedan öppnade jag ett skåo och då rasade det ner 3 glasskålar och ni kan aldrig tro så mycket glas det blev som spridde sig över hela köket.


Nä nu måste jag iväg ut. GLAD PÅSK På er allihop och jag lovar vinka när jag flyger förbi.

 

Dagens ord: Njut av dagen, imorgon kanske det snöar.  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards