Alla inlägg den 28 november 2012

Av Anita - 28 november 2012 22:27

 

Nu ni börjarsnart den magiska tid som är december.

Nu ni börjar tomtarna titta fram ur vråna lite försiktigt.

Nu ni. kan man börjar rota lite i sina jullådor och börja sätta upp röda gardiner och ta fram röda dukar.

Nu ni kom domherrarna till fågelbordet för första gången iår och då är det nära att snön börjar falla. Här har det kommit lite grann nu och fördärvat skridskoisen men inte mer än att man kan gå ut i skogen.

 

Det gjorde DansBritt och jag idag. Vi hämtade ris till våra dörrkransar och satt på golvet framför spisen och tillverkade och komponerade våra kransar. Gamle A kom och gjorde oss sällskap och vi hade en så trevlig dag.


Härom dagen tovade vi ju plattor till att göra skor av som skulle sitta utanpå stövlar när man står på pass i skogen och det blir kallt.


Så vi har skrattat när vi gjorde iordning dom. Vi höll nästnan på att pinka på oss. Fulare har vi aldrig sett men varma blir dom nog i alla fall. Tomten jag gjorde blev inte vackrare. Han såg ut som en gris med struma. Ja kära någon vilket tok. Det blir mest alltid något tok när DansBritt och jag kommer ihop oss.

 

Herre je. Jag kan nästan inte titta på skorna utan att skratta mig fördärvad.


Senare på kvällen var det dags för meditationstjejerna att träffas och det blev mest något tok det också. Många skratt och av någon anledning kom vi in på gårdagens tv-program 69 frågor om sex och alla tokiga grejor vi sett där om pearsing i typpan och förlängning av snoppar. Oj så vi skrattade.


Det har alltså varit de stora skrattens dag idag och min mamma sa alltid att för varje dag du skrattar ordentligt så lever du en dag längre så idag har vi nog förlängt våra liv ordentligt.


Gårdagen var jag iväg till moster B. Jag har länge sjukats på en jättefin halsduk som det var stickbeskrivning på i Land för länge sedan. Jag kan ju inte sticka tyvärr men nu har den ängelen till människa stickat den till mig och den är så fin och precis den färg jag vill ha. Oj vad jag blev glad.

 

Är den inte fantastiskt fin. Oj vilken dubbelhaka jag börjar få. Tänk att det känns så jobbigt att fastna på kort nu för tiden. Jag ser plötsligt inte ut som jag utan som min egen mormor. Det är tur att man inte behöver titta sig i spegeln så ofta.


Äsch attans. vi tar en annan och vackrare bild.

 

Nu har alla åkt hem och jag sitter här i novembernatten och känner mig ganska nöjd med mitt liv (bortsett från hur jag ser ut) men annars känner jag mig verkligen som en lyckans ost som har så många trevliga vänner som jag kan leka med.


Dagens ord: Ett glatt skratt förlänger livet.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards