Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

KRAMENS DAG

Av Anita - 22 januari 2013 10:21

Kramens dagar var det visst igår.

Inte för att jag fick någon kram snarare en köttsmäll i plytet kan man säga.


 


1. -27 grader kallt.


2. När jag kom ut på bron blev jag fullkomligt överfallen av massor med fåglar som villa ha mat. Dom satt på axlar och huvud och skrek in i mina öron. Mat Mat Mat. Så är fröet slut så det blev till att mosa spisbröd en dag till och det uppskattas inte så mycket.

 

3. Bilen trasig igen fast jag fick den lagad i torsdags. Ut i kylan och iväg med den.

 

4. Handelsbankens inmatningsdosa funkar inte idag heller så jag kan inte fixa Vägföreningens grejor.

5. Sammaräkning av vägföreningsbokföringen stämmer inte och jag får hålla på många timmar för att få till det.

 

6. Tandvärken har tilltagit.


Ja vad mer ska man säga . Det är ju januari, årets värsta månad. Nåja februari kan väl vara lika illa men lite ljusare ändå.


Om det inte vore för att det gjorde ont i tanden skulle jag säga att det bara är att bita ihop och jag konstaterar än en gång att min blogg som heter "Det ska vara lätt att leva" är en löjlig titel, nästan ett hån mot mig själv.


Nåväl det är en ny dag. Lika jäkla kallt och jag bestämmer mig för att ligga kvar under täcket i det längsta. Det är ju läge för att dra något varmt över sig. Nu pratar jag inte om någon karl utan om ett varmt täcke. Jag har en bok oläst och vet att många sysslor väntar på mig men det skiter jag i.


Ska det gå åt helsike så ska då inte jag titta på. Så jag ligger kvar med min bok och skiter i alltihop.

När jag masar mig upp är jag hungrig och nu när jag har både limpa och pålägg stoppar jag i mig 4 mackor med prickig korv. Man måste äta för att hålla värmen. Tre koppar kaffe rinner snabbt ner i halsen.


1.Nu ska ni inte tro att jag gnäller för jag gör mitt bästa för att stå ut. En vän till mig ringer och erbjuder sig att köra mig till tandläkaren.  


2. Jag har ved inne eftersom jag bar in massor härom dagen när det var skapligt väder. Jag eldar i vedspisen och elden tar sig fint och bra som den brukar.


3. Jag fick hjälp av PappersBeda att ta mig hem igår och hon bjöd på ärtsoppa.


4. Julgranen lever fortfarande och har fina gröna skott som doftar så gott.


 

Ute skiner solen från en klarblå himmel och det är synd att man inte kan gå ut. Nu ser man verkligen hur skitiga fönstren är. Mamma skulle vända sig i sin grav om hon såg det.

Fast vad då. Jag skiter väl i om fönstren är skitiga huvudsaken är att man kan se ut.


Jag får väl masa mig ut och ge räven en korv åtminstone när han sitter och väntar på mig.

Skickar en kram till er alla och ni som har någon att krama. Gör det Ofta.


Dagens ord: Man får vara glad att man har tak över huvudet och värme i huset. Det gäller att glädjas åt det lilla. 

ps. Nu ljuger jag (egentligen är jag bara skitförbannad)

 
 
Karin

Karin

22 januari 2013 11:33

Skitförbannad måste man får vara! Men det är inte alla som vågar skriva det, och stå för det! Du är härlig du!
Kram tillbaka!
Karin

http://pixelmojan.se

 
Skatan

Skatan

22 januari 2013 11:55

Om allt går en emot är man väl i sin fulla rätt att vara SKITFÖRBANNAD ... Det skulle jag också vara. Och mer därtill.

KRAAAAAAM KRAAAAAM KRAAAAAM

http://skatanstankar.com

 
Ingrid

Ingrid

22 januari 2013 12:43

Undra på att du är skitförbannad, med så många motgångar kan man väl inte bli annat. Och har man tandvärk kan man definitivt hålla sig för skratt. Inte nog med att det gör ont i tanden, man vet hur ont det kommer att göra i plånboken också. Och så bilen!!
Nej, du har all rätt att vara på dåligt humör.

Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
fia

fia

22 januari 2013 13:47

http://fifiochblomsterfrona.bloggplatsen.se/ kolla min blogg, kommer bli sveriges största bloggerska <3

http://fifiochblomsterfrona.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Titti

22 januari 2013 18:36

Så här sitter du och ljuger! Och bekänner det i nästa andetag!
Godhjärtad är du ändå, som tänker på både småfåglar och räv.
Och oss läsare!

 
Staffan H

Staffan H

22 januari 2013 21:43

En dag då allt gick åt skogen och skitförbannad Skogsnuva. Strunt samma, kram till dig ändå! :-)

http://staffanhuss.wordpress.com

 
Anki

Anki

23 januari 2013 07:04

Ojojoj... här osar det hett - förstår att du är förbannand! Vem skulle inte vara det ?! Tycker du har haft nog av alla motgångar nu... och mitt i allt annat - tandvärk - fy farao... inte nog med att det gör ont, det brukar bli dyrt också.
Har läst förra inlägget, men p.g.a att min internetuppkoppling bråkade, så blev det ingen kommentar. Vill bara säga - jädrar så snygg du var och så bra du passade i den röda klänningen!
Kram från mig till dig!

http://ankistankar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards