Direktlänk till inlägg 5 november 2014

ATT MAN ALDRIG LÄR SIG

Av Anita - 5 november 2014 14:49

 

Igår när snön vräkte ner och det var nollgradigt ville jag bara gömma mig och inte titta fram under yllefilten förrän det blev vår. Inte ides jag sopa av bilen heller utan tog på mig pannlampan och gick bort till Kinabror i mörkret för att äta middag.


 

Nåja, det blev inte de tre dm som man hotade med utan bara en men ......8 grader kallt och all snö på bilen var fastrfrusen och bilen som ett stort ispansar.

Motorvärmarsladden i bagaget och sopen likaså. Kupevärmaren nere i uthuset.


Varför i fridens namn sopade jag inte av bilen igår? En tröst i bedrövelsen var ju att Kinabror gjort likadant om nu andras bekymmer gör en annans lättare. Jag vet inte.


I alla fall så kom han och vi fick så småningom upp bagaget och kunde sätta på motorvärmare och kupevärmare och så småningom tinade bilen upp.


Visst är det väl konstigt. Så många vintrar jag har svurit mig igenom borde jag lärt mig

Samma med vinterkläderna och skorna. Dom borde jag tagit fram för jag vet ju men jag lever ju i FÖRNEKELSE och  och  HOPPET om en snöfri vinter.

 

Nåja det är inte bara jämmer och elände idag. Tidigt i morse dök telefonlagarmannen upp. Jag bjöd honom på kaffe och det var en riktigt trevlig man och så fick han till min telefon ganska snabbt. Dessutom var vägen plogad under över alla under. I ett brev fick jag ett par härliga yllesockar av en vän som läst min blogg. Tack för dom kära vän.


Så kom då Kinabror och lille Jack och så tog jag en promenad ner till sjön.

 

I badviken hade isen lagt sig även om det var bara ett tunt tunt lager. Nu ser man varken mossa eller lingonris. Jag hoppas innerligt att snön går bort för Dansbritt och jag ska ju göra kransar och nu kan man ju inte se ett enda lingonris eller andra dekorationer.


 

När jag kom tillbaka hem kom Gamle A. Det var ett tag sedan han var hit och vi fikade och pratade en bra stund.


Så har ytterligare en dag gått i kungariket Fisksjön och nyss ringde Kinabror och talade om att första domherren kommit och det är då attan i mig ett vintertecken så nu är det väl bara att ge upp och gilla läget. Vad har man för val. Inget alls. Ska fixa lite käk och idag tror jag att det blir enkelt, lite falukorv och potatismos.


Dagens ord:Dagens missöden kan bli morgondagens roliga historia.

 
 
Alvis

Alvis

5 november 2014 16:00

Hej! Vilken jättefin och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.

Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? KOLLA GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^

http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

5 november 2014 16:17

Jag vet ju hur himla jobbigt det är med den här snön, men det blir i alla fall väldigt vackra kort.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Annika

Annika

6 november 2014 19:24

Men jag måste säga att snö gör sig väldigt bra på bild i alla fall.
Ha u en fin avslutning på veckan och en skön helg i stugvärmen.
Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Soldansaren

Soldansaren

6 november 2014 21:25

Kontrasterna mellan dina bilder och din text är väl ett gott exempel hur det är det här med snön: Vackert och jävligt på samma gång.
Kram!

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Ingen bild

Bamse31

7 november 2014 00:18

Du är inte ensam om att ta vara på erfarenheter

 
Ingen bild

Bamse31

7 november 2014 00:37

Det blev fel. Skulle stoppa in ett inte före erfarenheter, men råkade trycka på sändtangenten.
Jag vet att den första vinterdagen av någon anledning alltid verkar komma som en överraskning för så många. Kolla bara på bilisterna. Det blir alltid massor med olyckor i säsongens första snöoväder. Själv hade jag glömt ta in en kruka med persilja, som nu blev översnöad å frusen. Lagade strömmingsflundra idag till lunch å skulle lägga persiljan mellan flundrorna. Nåja. Det gick ju i alla fall att använda den.
Det blir snygga bilder på din omgivning när snön just kommit. Jättefint fotat, som vanligt.
Varför blev du inte yrkesfotograf, Anita!
Kram!

 
TantGlad

TantGlad

8 november 2014 15:15

Jättefina vackra proffsiga bilder har du tagit..men ........vintern kan vi nog klara oss utan.

Kramen.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Karin

Karin

8 november 2014 20:59

Vårt avlånga land är verkligen annorlunda. I syd-Skåne har vi inte fått höst ännu! Pelargonerna och krassen blommar, men sjunger väl på sista versen. Domherrar har jag inte sett eller hört ännu, men lilla rödhaken sjunger för full hals!!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Lördag 27 april 18:57

  När jag tittar ut och ser hur det snöat inatt blev jag först förbannad men sedan tänkte jag att det här är väl den snö som ska ta bort den gamla snön kanske.  Jag väntar ju på att Sonen och hans Fjälla ska komma. Dom åker från Skåne idag men l...

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards