Alla inlägg den 20 november 2015

Av Anita - 20 november 2015 20:40

Så mycket bättre också så mycket roligare är det att göra saker tillsammans med andra. Det har varit mycket av det de sista veckorna. Det behöver inte vara samma person hela tiden utan man kan göra olika saker med olika människor och djur med för den delen.


Kinabror och jag äter middag tillsammans varje dag.

Hunden Jack och jag går i skogen tillsammans.

Datafia och jag gör köttbullar tillsammans före varje jul och ofta går vi på någon liten promenad och pratar om livets allvar.


 

Ett par av meditationstjejerna kom och hälsade på. Både katten och hunden blev förtjusta och det var trevligt. Meditera med tjejgruppen är ytterligare en sak som ger mycket.


Torsdagen gjorde jag fisksoppa och sedan kom DansBritt. Vi gör en del tillsammans. Plockar svamp, far på dans och så varje år före jul gör vi kransar till dörrarna. I år har vi gjort något nytt. Kransar av mossa istället för lingonris.

 

Även om vi börjar bli gamla så kan vi sitta på golvet och pyssla.

 

Dom blev väl fina.

 


Så idag så bakade PappersBeda och jag tunnbröd. Det har vi gjort i många år och vi har gjort mycket annat också. Vävt plädar och mattor och färgat garn och vandrat i fjällen och till och med varit med i cykeltävling.

 

På söndag är det dags för min gamla jobbarkompis och mig att stöpa ljus och iår ska vi göra blockljus också. Man måste ju variera sig lite.


Så har jag då min bästa kompis AMV och vi har varit tillsammans sedan vi började skolan och det är lättare att säga vad vi inte gjort men en sak är säker. Vi har gått vilse många gånger och vi har varit utomlands och vi har haft väldigt roligt och vi har det fortfarande för nu är vi pensionärer och kan ses mer ofta.


Som ni förstår så behöver man inte ha en person som man umgås med jämt och gör saker tillsammans med. Jag skulle aldrig klara att bara ha en gubbe som jag skulle göra allt tillsammans med. Det skulle tråka ut mig efter ett tag. Ja så många gubbar jag försökt att bo med men misslyckats så lever jag ett roligare och bättre liv nu. Det enda fel är man i vår värld ska man vara två för att klara ekonomin så det går ganska illa med det. 


Hade jag mer pengar kära vänner skulle jag göra mycket mer roliga saker för att göra roliga grejor gör livet lättare.

Att göra saker med olika människor ger en mycket. Alla mina vänner är väldigt olika och det är kanske det som ger så mycket. Alla är bra på olika saker och då lär jag mig nya grejor hela tiden.


Såna här funderingar har jag en sådan här fredagskväll när Kinabror har farit hem till sitt.

Storfiskarn har varit här och druckit kaffe och fått tunnbröd med sig hem och katten Morris har lagt sig att sova. Det är 8 grader kallt ute och jag har precis tvättar ur bakdammet ur håret och ska sjunka ner i soffan ganska trött efter att ha stått och gräddat tunnbröd i värmen i många timmar. 


Dagens ord: Att ha många vänner med olika förmågor lär en mycket av olika slag. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards