Alla inlägg den 28 november 2015

Av Anita - 28 november 2015 10:14

En dag i veckan satt Kinabror och jag och tittade på gamla handlingar och foton. Det var väldigt fascinerande  att se och egentilgen är det en otrolig historia som det skulle bli en hel bok av så det får bli en annan gång som jag ska berätta om det.


 

När månen lyser så starkt kan jag inte sova men vad gör det. Det var precis rätt läge att koka salva. Det var en dålig skörd av ringblommor men det blev några burkar och den luktar kryddigt och gott. Av de röda doftande rosorna blev det en härlig rosa salva med sommardoft.


Att röra salva medsols i fullmånens sken är ingen dålig nattsysselsättning. Sedan satt katten, tomten och jag och kikade ut och det var alldeles ljust ute.

Ett glas mjölk och en tunnbrödstut med messmör så somnade jag framåt morgonsidan.


Torsdag förmiddag ägnade jag ät att göra en julbock.

 

Den blir tjockare och tjockare för varje år precis som många av oss människor.


Har sett på marknader att man gör små granristomtar och det verkade ju enkelt så jag gjorde en sådan bara för skoj skull.

 

Man får ideer när man kommer ut och ser nya grejor faktiskt.

Sedan var det dags att fara iväg och hälsa på fd Grannen och sedan vattengympa och så hade den dagen flugit iväg som det gör nu för tiden. Veckorna bara försvinner fort fort.


Jag hann med att fara till PappersBeda och äta tårta när hon fyllde år också det har jag så när glömt.


Snön har inte riktigt tinat bort hän men nere i Hammarstrand var det alldeles bart.

Som vanligt på fredagar åkte Kinabror och jag ner där för att handla och äta lunch. Vi hämtade upp DansBritt också. En del klagar på att det är smutsigt och fult när snön smält bort men jag tycker tvärt om .


Det var ett sagolikt vackert väder igår. Nypllöjda chökladbruna åkrar. guldockrgult  torrt gräs och när det var klippt helt gröna lysande fält och bergen hade nästan en aning av rosafärg kanske är det den rosa bergkristallen som vägar blänka lite i solen. I mina ögon var allt det vackrare än snö för den är bara vit och grå.


 

På sjön hade isen tinat lite så det låg vatten ovanpå där solen kunde spegla sig i skymningen.


Säg den som får vara glad länge. I morse vaknade jag till ett ihållande äckligt snöväder och nu känns det gruvsamt att ge sig ut på vägarna för den här helgen ska Kinabror och jag ut på nya äventyr.


Dagens ord: Dom som älskar snö har någon annan som som skottar.  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards