Alla inlägg den 9 mars 2016

Av Anita - 9 mars 2016 09:15

Antingen folktomt eller också fullt med folk.

För att ta det från början.

Snöat mest varje dag.

 

Träden tunga av blötsnö.

Förkyld snorig och inte orkat så mycket.

Kinabror och Jack har kommit hem i söndagskväll.

 

Tror att det kanske kommer att gå lite bättre mellan hunden och katten. Jack skakar i alla fall inte full av skräck längre och Morris är lite mindre på efter att han blivit jagad av Grisnäsan Bob.


TuppOla, Storfiskarn, Mustachen, Datafia och mannen, och förstås Kinabror har varit här.


Lagom till kvinnodagen gick polisen i Östersund ut med varning för kvinnor att gå ensamma ute på kvällarna. Det har varit 3-4 överfall på kvinnor sista veckan. Nog är det väl själva faaaan. I en liten stad som Östersund. Vad är det för galningar som är ute och snurrar på kvällarna. Glad att jag bor på landet där de största farorna består i att bli påkörd av någon timmerbil.


Nåja bortsett från det så tittar jag på facebook och ser AMV och Gubben njuta av Mallorcas fröjder. För många många år sedan var AMV och jag dit och där träffade jag en engelsk trumslagare som jag brevväxlade med i flera år. Annars minns jag att det var rätt kallt och regnigt men god mat. Jag som bara får drömma om utlandsresor och hoppas att jag får något vykort att sitta och sukta över. Ja så är det. Nu när man har tid att resa har man inte råd. Men skit samma. Det är som det är.


Igår vaknade jag till att det hade vräkt ner hela natten, snöat alltså. Allt var vitt. Så kom Gamle A och erbjöd sig att skotta men i samma ögonblick kom Kinabror med fyrhjulingen och började skotta. Vi åt våfflor till lunch och längre fram på eftermiddagen dök Storfiskarn upp med sin traktor och började skotta han också. Dit det bär så bär det.


Helt plötsligt hade jag tre skottare och gulliga gubbar som kom för att hjälpa. Jag behövde inte ens gå ut och sopa bron. Nå jag gick bort till Kinabrors stuga en sväng för trots förkylningen måste jag gå ut och röra på mig, men visst blev jag slut och svettig och däckade på soffan så småningom.


Hela dagen höll jag på att försöka skriva mail och kallelse till vägförenigens årsmöte utan att komma in på mailen. Det är väl typiskt. Jag vet inte vad som är fel och jag vill inte sitta och skicka brev till alla. Det känns alldeles för jobbigt.


Nu är en ny dag och jag får väl försöka låna Kinabrors mail. Nej nu ska jag ta och koka lite kaffe till att börja med. Ser inga rådjur idag. Dom känner kanske lukten av hunden så dom håller sig undan.


Dagens ord: Allt eller intet. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards