Alla inlägg den 24 februari 2017

Av Anita - 24 februari 2017 09:45

När man vaknar och katten ligger i sängen utan att vilja kliva upp förstår man att det är skitväder. När jag ser att det driver snö förbi fönstret då är det att dra täcket över öronen och ligga en stund till.


Det blev bara en dag med finväder. Sedan började snön falla igen och det snöade hela dagen. Nu pratar jag om i förrgår alltså.


Sotarn kom och tänk att något har blivit bättre nu för tiden. För det mesta säger jag ju att det var bättre förr men det kan bero på att man börjar få dåligt minne.

Nåja, Vilket stök det var när jag var liten och sotarn kom. Man blötte tidningspapper och lade på spisen förmodligen för att inte sotet skulle fara omkring, inte vet jag. Man hängde lakan över öppenspisen. Det var sot överallt och den dagen gick åt att torka överallt. Sot på väggar och golv.


Nu kommer sotarn in med en dammsugare och tar till och med av sig skorna. Några minuter senare sitter vi vid köksbordet och fikar och har en trevlig pratstund och av sot finns inte ett spår. Det är då ingenting att gruva sig för jo för räkningen kanske men vilket jävla skitjobb att klättra på tak i vinterkylan och snön. Det måste ju få kosta.


 

Så blev det då vitt igen och man hade väl inte kunnat hoppas annat.

Vi skulle ha meditationsgrupp på kvällen men det kom bara en enda. Det var sjukdomar och glömska och andra grejor så nu har jag mer eller mindre bestämt mig för att sluta med gruppen. Allt har ju sin tid och just nu är det inte min tid med någonting. Det mesta jag tar mig för går inte alls bra och då är det bara att lägga ner.


 

Vilken tur att Kinabror skottar snö så jag bara behöver ta det som är allra närmast huset. I vinter har jag klarat mig bra med snöskottningen minsann och glad är jag. Tur att det är något att vara glad åt.


Igår blåste det som själv sjutton och jag tog en promenad i skogen med Jack men det var kallt. Till slut kom plogbilen i alla fall så vägen blev fin.


Idag skiner solen igen och det är fredag och meningen att vi ska åka till Hammarstrand som vanligt och handla och äta och så kommer AMV och Gubben och en hoper med barnbarn med också. Ikväll är det möte nere på byn så den här dagen lär väl gå fort .


Nu får man väl titta bakåt och framåt. Här är bakåt.

 

Det var ett tag sedan man satt på en äng full med styvmorsviol och njöt av försommarsolen. Ser att jag är vinterblek men oj vilka långa ben jag har och smala. Kan ben krympa tro. Det kan man undra när man tittar på sina fula åderbråcksben som om det vore på en helt annan människa. Över huvud taget känns det som om det är en helt annan människa som sitter där i solen men det är faktiskt jag. Det var bakåt det och mycket länge sedan.


Så tänker jag framåt . Först kommer Kinabrors son med familj och så kommer min bloggvän Skatan och så till påsk så kommer Sonen och Fjällan och Broder B med familj. Då är det väl sjutton om det inte ska bli trevligt och livligt


Dagens ord: Allt har sin tid  



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards