Alla inlägg den 11 februari 2017

Av Anita - 11 februari 2017 08:12

Så kom några dagar med kyla. Kinabror och jag åkte på vattengympa i torsdags som vanligt fast det var kallt. Extra skönt att sätta sig i bastun efteråt och bli riktigt genomvarm.

Så när vi kom hem åt vi pölsa och potatis hos Kinabror. Han har stökat i huset nu och det är fint. Tyvärr så blev han utan vatten, om det frusit eller om pumpen är trasig vet vi inte än men tråkigt var det. Alltid blir det något skit när det är kallt ute. Det slår aldrig fel.

 

När man städar gamla hus kommer det ofta fram en del saker som gör en nostalgisk. Almanacka från 1976, samma år som min son föddes och jag tänker på att det faktiskt är ganska länge sedan fast jag tycker att han fortfarande är en liten pojke. Så är det väl med alla mammor. Barn är alltid barn.

Ser också att almanackan kommer från Forsbergs affär i grannbyn Ragunda. Den är ju nerklagd för länge sedan som resten av affärerna som fanns i närheten. 


Den natten sov jag inte mycket, månen och saknaden väckte mig och kylan. Det hjälpte inte att jag satt på elementet och tagit på flanellpyjamasen. Det blir kallt i mitt hus när det är över 20 grader kallt några dagar.

 

Vaknade till en solig men kall dag (24) grader men det blev trots allt en rikigt trevlig dag.

Det var ett tag sedan gänget ät på hotellet nu men nu blev vi riktigt många.

Det var AMV Gubben och Elly och Storfiskarn och Britt som nu har piggnat till. Det var förstås Kinabror och jag också och det är mysigt att sitta där och äta och umgås. Man måste försöka lysa om tillvaron så gott det går.

 

Sedan åkte vi hem och satt och såg den trevliga filmen om kvinnor förr i tiden och fikade och så gick hela dagen. Jag pratade lite i telefon och så blev det kväller och så blev det månsken så det var ljust som på dagen.


Hunden Jack kommer ut och vaktar gården och skäller sitt kvällsskäll för att jaga bort alla vilda djur. Han vill väl tala om för dom att här vaktar en stor och tuff hund. fast.....i ärlighetens namn är det väl bara räven. rådjuren och ugglan som rör sig i vinternatten.

På med flanellpyjamasen och yllesockarna och hoppas att jag får sova.


Lördagen ska det bli öppning på Kolbjännsjön och egentilgien skulle bröderna dit men om det blir för kallt så blir det väl inget fiske. Vi får se.

 

Slutar med en fjäril för det finns inget att visa en sådan här kall dag men drömmar om sommar får väl symboliseras av en fin fjäril.


Dagens ord: När många är lediga har dom inte en stund över. Tänk på det när det nu är helg.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards