Alla inlägg den 17 april 2017

Av Anita - 17 april 2017 13:43

Påskdagen bjöd på härligt väder. Soligt men kallt så isarna var som gjorda för fiske.

Vi samlades nere vid sjön och så kom  AMV och Gubben med dotter,måg och 4 barnbarn .

 

Det skulle bli pimpeltävling bland oss i gänget och killarna stack ut på sjön.

Vi andra stannade på land och grillade korv och drack kaffe och solade. Jag eldade i både spisen och i brasan och i bastun.

 

Att sitta i solen och njuta är ju en härlig sysselsättning en sådan här dag. Så kom Rosenknoppen åkande på sin fyrhjuling för att killa lägen och så kom DansBritt. Hon brukar vinna pimpeltävling men för att ge männen en chans så stannade hon också på land med oss andra.

 

När storfiskarna kom iland efter två timmar så hade TuppOla vunnit.

Förr tävlande dom om pengar men nu är det nya tider som gäller så vinnaren får sin vinst via Swich. Tänk så konstigt det har blivit.

 

Med telefonen i hand och fiskpåsen i den andra tar TuppOla emot grattis. Usch nu ser jag att min skugga har blivit med. Första felet man gör. Jag har fått en ny kamera av sonen en riktigt bra kamera men jag har inte lärt mig den ännu och så blir jag väldigt irriterad på att det inte finns hål att titta i. När man bara ser skärmen och det är ljust så får man ju bara klicka på måfå för man ser ju inte vad man tar för bilder.


Nåja det var i alla fall en härlig dag.

 

Bröderna mumsar.

 

Sådana här dagar går fort och jag älskar när det är fullt ös med människor som kommer och går hela tiden.

Dansbritt och jag tog en promenad framöver eftermiddagen och såg vårens första tussilago.

 

Så kommer en ny solig dag och Sonen och fjällan och Jack och jag går i skogen för att kolla läget.

 

Det är jobbigt att gå i skogen när det är knulig och isigt så Sonen måste vila lite.

 

Eftersom det varit kallt så har isen frusit i bäcken.

 

Jag och Sonens fjälla dricker kaffe på altanen.

 

Nej nu slutar jag för idag. Nu ska vi ut och kolla på Cowboyberget för det var länge sedan vi var där.


Dagens ord: Ungar och hundar och glada människor det är livet det. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards