Alla inlägg den 11 april 2017

Av Anita - 11 april 2017 14:44

 

När skatan for kom tranorna. Jag tycker synd om dom för vad ska dom äta när snön knappt är borta mer än fläckvis.

 

En landade nere vid sjön och gick omkring och skrek så hjärtknipande och ångrade säkert att den inte stannat söderöver ett tag till.


Igår kväll kom stormen och regnet upphörde. Stormen fick huset att skaka och det ven och pep och det var omöjligt att sova. Att det var fullmåne gjorde det inte bättre. Jag brukar ju gå ut en sväng när det är fullmåne men i den här stormen var jag tvungen att stanna inne och alla mörka tankar for som fladdermöss i min skalle. Jag hatar storm.


Igår var det fullt ös. Sonen och Fjällan kommer ju imorgon och jag bäddade deras rum och städade och tvättade mina sängkläder och bytte där. Jag åkte till Kälarne och hälsade på Fd Grannen och fixade hans deklaration.

Jag skrev protokoll till Fiskevårdsföreningen och jag tog fram lite påsksaker.

 

Jag har tagit fram påskkärringen (den som tokskrattar lite då och då när hon vill)


Jack och jag har gått en sväng i skogen och plockat björkris och tittat oss omkring. Jag saknar min gamla kamera som gick sönder. Det blir inte fina bilder med mobilen tyvärr.

 

Inte finns det så mycket att fotografera heller den här tiden och inga blommor har slagit ut.

 

Jag hittade i alla fall ett litet fint blåsippsblad men det lär dröja länge innan det slår ut några blåsippor inte ens en knopp såg jag.


Jag har fått en soffa som Tuppola kasserat och den är betydligt skönare än den jag haft förut.

 

Jag har aldrig köpt en soffa fast jag snart är 70 år utan fått andras kasserade soffor men det är helt ok. Värre är det med sängen som är från slutet av 1800-talet.


Imorgon åker Kinabror och jag till Östersund för att hämta Sonen och hans Fjälla vid flyget. Det ska bli roligt att träffa dom för jag har inte sett dom sedan i somras.


Dagens ord: Aprilväder kan man aldrig lita på.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards