Alla inlägg den 9 september 2018

Av Anita - 9 september 2018 07:55

 

Herrarna i hagen vandrar omkring och mumsar och ser ut att ha det riktigt bra.

 

Katten Morris sitter och solar sig.


I flera dagar har jag varit helt ensam i Paradiset Fisksjön.

Till slut lessnade jag på tystnaden och åkte till Hammarstrand. Jag blev borta hela dagen. Först lunch tillsammans med DansBritt och så handlade jag ljung och vi var upp på kyrkogården och satt på mammas grav. Det var en strålande solig septemberdag och vi gick omkring rätt länge på kyrkogården och sa till varandra. Nu är vi väl verkligen gamla kärringar som tar promenad på kyrkogården.


Handla mat och prata med gamla bekanta och köpa tulpanlökar. Sedan åkte jag upp till TuppOla.

 

Han bor vid foten av elefantberget, skyddat och fint och där mognar till och med druvorna. 

 

Här är det också herrar i hagen men bara två herrar (tuppar) Resten är små söta hönor i olika färger.


Så till min klasskamrat M på paltbröd och fläsk. Mums. Blev där rätt länge och hon har ett äppleträd som fullkomligt dignade av frukt. Jag fick med mig en hel plastkasse så nu ska det bli äppelpaj. Jag gillar syrliga äpplen. Det blir goda pajer av dom. Hem igen och det mörknar fort nu. BonnAnna kom en sväng för att titta till fårpojkarna och blev det natt.


Igår blev jag rent svettig. Jag hade börjat på ett projekt som jag rätt snart ångrade.

Det var så här. En gång för länge sedan när jag var full av odlarenergi gjorde jag en stor rabatt. Kantande den med sten och så efter något år tappade jag orken och den har varit full med brännäslla. gräs och de enda blommor som växt där har varit lupiner och tistlar.

Tänkte att den skulle bli gräsmatta igen men oj vilket slit att gräva upp och frakta bort alla stenar. Minns inte att det var så jobbigt att frakta dit dom men då var jag ung. Nu är det gjort i alla fall.

 

Nu börjar det bli lite olika färger i min trädgård.

 

Höstastern är i full blom.

 

Krassen blommar för fullt.

 

Förr var jag väldigt noga med att färgerna skulle passa ihop men nu skiter jag i det och tycker det är lite häftigt med en knallorange mitt i det rosa.

 

Farmors pelargoner blommar för fullt men snart kommer frosten och jag måste ta in dom. Synd nu när dom blommar så fint.

 

Så växer och blommar blomman för dagen och sockerärtorna mot söderväggen. Jag gill blomman för dagen.

 

Så framför bron har jag ljusgula tagetes. Egentligen gillar jag inte tagetes men den ljusa är rätt fin har jag kommit på.

   

Nämen fan nu blev det upp och ner förlåt. Det är väl dags att sluta nu när det börjar bli tokigt alltihopa. Tar och kokar mig lite kaffe istället.


Dagens ord: Var inte alltför klok. Lite dårskap och lite klokhet är en bra kombination.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards