Alla inlägg den 30 juli 2019

Av Anita - 30 juli 2019 22:53

Vissa saker räknar man med att det ska hända när man blir gammal. Visst att man blir stelare och att plomberna börjar ramla ur tänderna och precis det händer ju mig men dessutom en massa annat som jag aldrig trodde skulle hända.

Att trampa igenom ruttna plankor på altanen hade jag väl kunnat tänka mig för den är lika gammal och rutten som jag.


Men.... jag som bott här i hela mitt liv och trampat omkring barfota och badat i sjön, inte hade jag tänkt att

sånt här skulle hända.


Aldrig har jag trampat på en ilsken humla så att ena stortån blivit dubbelt så stor och bränt som eld i flera dagar men nu hände det.


Nog vet jag att små barn ibland får vattenloppor om det är mer än 25 grader i vattnet men inte har jag fått några loppor i hela mitt liv. Som jag badat och badat i mer än 70 år.  Aldrig ska man säga aldrig.

Nu har jag i och för sig gått omkring i vattnet och plockat sten i flera dagar men ändå

 

Så här ser jag ut på hela benen och har gjort i flera dagar nu. Kliat har det kan ni tro.!!!


Inte brukar jag ramla omkull heller och jag har då aldrig vickat omkull i en solstol och skrapat både knän och armbågar.

Nu har jag gjort det också.

 

Man vet aldrig vad som kan hända minsann. Nu borde det bli lite balans så att jag vinner en massa pengar på  lotteri för det har jag aldrig gjort heller. Tycker ni inte det?


Idag har jag stökat ute i trädgården för nu är det inte varmt så det var ett bra arbetsväder.


En stund vilade jag i hammocken faktiskt och såg på blommorna.

 

Sonen och hans fjälla fixade maten idag. Det blev grillat och annat gott till. Kinabror kom också och åt. Han har kommit hem nu.

 

Nu faller mörkret över Fisksjön och det är kylig, bara sju grader. Katten Morris är ute på friarstråt. Jag stänger ena fönstret inför natten. Det är så tyst inga bilar, inga båtar, inte ens en liten fågel kvittrar. Det är dags att sova.

 

Dagens ord: Man vet aldrig vad som händer på gammeldagan.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards