Direktlänk till inlägg 17 augusti 2021

HÖST I LUFTEN

Av Anita - 17 augusti 2021 19:12

 

Inte har det blivit mycket eldat i kaminen i sommar men nu när det är regnigt, rått och höstlikt tände jag en brasa bara för att mysa lite. En film, en bit ost och nötter och något gott att dricka. Då mår man ganska bra trots regnet.


Igår var det inget mysa utan full fart. Jag började dagen med att steka en massa biff med lök.

Så städade jag av vedbacken och vattnade växthus. Det gamla trasiga växthuset hade tappat sin dörr så jag skurvade på gångjärnen som lossat och tog bort tröskeln som flyttat på sig.


Så vattnade jag blommorna ute och slen ömsom sken och omsom regnade det.


Broder B och Nalle kom och så förstås Kinabror med hunden Jack. Jag tog med hundarna ner till sjön för ett bad. 


Så kom AMV och Gubben en stund och två av barnbarnen. Dom håller på att flytta så det blev bara några minuter som dom var här.


Sedan kom DansAnn med man för att plocka svartvinbär och vi plockade och pratade ända till det började regna.

Då åt vi middag och fortsatt att prata.

 

Jag tjurar på med min odling av rosor men det går inte så bra. Två så här fina har jag i alla fall fått och dom står på mitt bord och doftar gott. Dom har blommat  i två veckor nu och det är ju inte illa.


Idag har det regnat ännu mer så jag har mest latat mig hela dagen.

Kinabror och jag var iväg och handlade lite och sedan har jag kurat framför tvn och tittat på en fransk kärleksfilm.

Vandrat iväg till Kinabror som hade pölsa till middag. Dit kom Broder B med hund och en av barnbarnen.


Så vandrade jag hem genom skogen och det var så underligt tyst. Plockade några hallon från en buske och kände hur det börrjade droppa lite duggregn. Inte för att jag har något emot duggregn men jag gick hem i alla fall.


Vad mer, jo TuppOla och Sambon kom och hade med en påse äpplen. Hos dom går det med äpplen fast det inte går här. Det är stor skillnad på Hammarstrand och här en hel växtzon mildare.

 

Lilla söta fröken Vaimo var med. Hon är så söt och gulligt, en riktig fröken.


Dagens ord: Undrar om jag badat det sista badet nu?

 
 
Ann

Ann

17 augusti 2021 20:37

Hej Anita! Stort och varmt tack för igår! Att vi får komma och plocka svartvinbär är vi så glada för! Och den GODA middan! Vi pratade lyriskt om den på hemvägen! Mums!!!Så kul att sitta och surra med Dej och Göte!!!Kram och njut vidare i härliga Fisksjön!!!Ann och Ulf

http://dansann.blogg.se

 
Anneli

Anneli

18 augusti 2021 00:18

Men vilken fin hund.. Ja du vi har haft höst här länge nu, det bara regnar o blåser, kallt till tusen. Många rönnbär på träden så det lär nog bli en kallt o snöig vinter, ja hellre det än att det ska regna o slaka.
Usch, börja prata om vintern innan augusti är slut =)
Jag har lagt in några recept till dig,, du får se om det är nåt som passar.. Säg till så kan jag leta efter mer.

I morgon ska jag lägga in ett nytt recept, ja jag har bakat det innan men det är så gott o så lätt.

Godnatt ❤

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Göran

Göran

18 augusti 2021 14:24

Mysigt med brasa när det mörkar på om kvällarna och värmen börjar dra sig tillbaka! Fin vovve också!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
Soldansare

Soldansare

18 augusti 2021 18:53

Åh, det låter verkligen mysigt med brasa. Jag gillar ju hösten och regnet, som du vet, men det känns som om den kom väldigt plötsligt i år.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Lena

Lena

18 augusti 2021 22:36

Gokväll i stugan!

Nalle & Jack är verklige ljuvliga & fröken i soffan detsamma *hjärta* :)
Ja oavsett vi vill eller ej är ju augustimörkret omkring oss, avis på dej som har en brasa att tända... det är min stora önskan... & dina ack så vackra men få rosor är så vackra!

Nu hoppas vi här att vattnet ska sluta stiga, tur vi bor högt på ett berg...

Varm kram *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards