Alla inlägg den 5 mars 2024

Av Anita - Tisdag 5 mars 13:00

 

Nästan lika lat som katten har jag varit sista veckan. Kinabror och jag har tittat på skidskytte och det har varit mycket sånt. Jag gillar ju inte sport men just skidskytte och Vasaloppet vill jag titta på.


Vasaloppet föresten är ju något av en tradition hos mig. Det var gubbdags att komma och titta på det hos mig men nu är två av gubbarna döda och en är för gammal och sjuk. Så det blev ingen smörgåstårta hos mig igår men jag slog till och gjorde varsin räkmacka till mig och Kinabror i alla fall.

 

Så igår var det dags att tova igen och det blev början på en påskkärring. Resten ska göras nästa gång vi träffas. Det är inte alls enkelt att få till ansiktet med rynkor och ögon och långnäsa och allt ska ni tro men roligt och alla blir olika

 

Nu är det i alla fall dags att börja driva upp plantor Jag har paprika på gång och nu idag blev det tomater och lite annat.

 

Så blev jag glad över att mitt växthus klarade ytterligare en vinter mot alla odds. Nu kör jag samma som ifjol.

Satt dillfrön i en balja och täckte med snö. Då kommer den upp när snön har gjort sitt och om jag har samma tur som ifjol så har jag dill, grön och fin till midsommar istället för i slutet av augusti.

 

Det blev en liten promenad med hunden Jack på sjön och så gick vi upp till Broder B och drack kaffe på altanen.

 

Hundarna fick också lite godis förstås.


Annars har jag tittat på Farmen och som vanligt blivit förvånad över att det är så få som sköter om djuren och farmen och så många som är lata och försöker att ställa till för dom andra. Jag är en enkel själ som tycker att det är roligt att se i alla fall.


Nu har hotell Romantik börjat och jag beundrar dom äldre människor som vågar ge sig in på det. Att försöka hitta någon ny kärlek när dom är så pass gamla. Det verkar som dom har ett gott självförtroende och har haft ett liv med resor utomlands och fina jobb. Jag skulle aldrig våga göra något sådant .


På tal om romantik så har jag inte varit med om så romantiska saker egentligen. Bara i Italien där man kan få komplimanger hela tiden och jag har en liten gammal chokladask med rosa sidenband om där jag har breven jag fått från vissa män.


Annars så vet jag inte om dom norrländska männen är så romantiska och visst kan dom säga saker som kanske skulle vara romantiska men som liksom inte blev riktigt så.


Som den lite yngre killen jag dansade med en gång som sa: Snyggt asle du har för att vara så gammal.

Eller han som ville ha en puss men när jag sa nej frågade: Om jag spottar ut snusen då.

En gång fick jag rosor av en man och i nästa ögonblick talade han om att. Det var fasen så jävligt dyra dom blommorna var. Då flög romantiken bort på svarta vingar.


Nåja nu är jag så gammal så det finns ingenting att ge mig komplimanger för möjligen för min matlagning och ingen vill dansa med mig heller. Fast ärligt talat så är jag inte så romantisk själv nu för tiden. 


Dagens ord; Kanske har jag inte ens en snygg rumpa längre.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards