Alla inlägg den 27 mars 2024

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

 

Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar och stämningen var hög. 

 

Visst visste jag att vi hade en hel del musikaliska människor i den här lilla byn men inte att det fanns så många.

Jättekul.

 

Så det blev en trevlig kväll, tro inte annat.


Så blev det måndag och det var ju vårfrudagen eller våffeldagen som det egentligen heter. Så var det då slut på de fina dagarna och vårkänslorna och när jag vaknade var det snö igen.

 

Jag hade tagit fram påskkärringen och hon hade fått ett snötäcke och mer och mer och mer snö brakade ner.

Kinabror tog fram traktorn och skottade gården. Det var halkigt och hemskt på vägen och det goda humöret åkte ner till fötterna.

 

Igår plockade jag fram påsksakerna och Kinabror och jag åkte iväg till slalombacken i Västede där pro hade en träff och vi fick goda kolbullar och fika. Så drog vi iväg för att handla mat till helgen.

bofink   

Så idag snöar det igen och jag är tvungen att åka till fotvården och bilen är vit av snö och jag gruvar mig hemskt för att ut och köra på snömoddiga och hala vägar.

En stackars bofink har kommit och sitter och kurar utanför. 


Dagens ord: Sov du lilla videung än så är det vinter




Vet att man inte kan göra något med vädret men jag blir så förbannad och less när det aldrig blir vår. En stackars 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards