Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

DET LJUSNAR SAKTA MEN SÄKERT

Av Anita - 21 januari 2010 17:42

  


Det är fler än jag som har drabbats av vintersyndromet. Flera av mina bloggkompisar känner sig liksom jag trötta och totalt tömd på energi. Allt man ska göra känns motigt och man får tvinga sig upp på morgonen.


Det är ju inte så konstigt. Det är brist på ljus, brist på sol, brist på motion och frisk luft men men nu finns hopp.


Det blir ljusare och ljusare för varje dag. Idag är första dagen jag kunde åka hem från jobbet och bara ha halvljuset på.


Tänkte att jag skulle plocka undan julgrejorna ikväll men jag känner mig som sagt helt utan arbetslust så det kanske blir att lägga mig i badkaret istället och läsa en tidning.


Jag kämpar ju fortfarande med mitt negativa och sura sinne och försöker leta febrilt efter glädjeämnen.

Idag har jag ju redan hittat ett och här kommer 2 till. Kinabror har ringt från Kina och pratat en stund och det är alltid trevligt.

Så ringde en kvinna som jag träffat genom jobbet och hon blev förvånad att jag skulle bli 62 år iår. Hon hade trott att jag var betydligt yngre. Det känns ju väldigt bra att någon tror det. För så är ju livet. När man är riktigt ung vill man se äldre ut och när man är äldre vill man se yngre ut. Lustiga prylar vi människor. Liksom aldrig nöjda med vår ålder.

Jag är glad för att det är lite snö och jag har klarat mig undan snöskottningen rätt bra den här vintern.


Dagens ord: Gör som jag. Ta dig samman och gör något onyttigt. Framför allt njut av det och skäms inte för det. Man måste inte alltid gno som en galning.



 
 
storabh

storabh

21 januari 2010 21:25

Jag har inget badkar. Bara en kall djävla dusch!

http://storabh.wordpress.com

 
zaq

zaq

21 januari 2010 23:12

mm, sanna ord Skogsnuvan....
och jag har heller inget badkar, ingen eld heller att värma mig vid...
Men jag har en Margit :-D

http://zaq.blogg.se

 
Skatan

Skatan

22 januari 2010 03:55

Ja i år har verkligen januari - hittills - varit väl tung till och med för en skata med vingar. Vingklippt kanske man kan säga. Jag har till och med funderat om det är någon som har satt en "förbannelse" över oss. Kan det vara så :-) ?

Nej, skämt åsido ... januari är ju för det mesta den "värsta" månaden. Mörkt, kallt och man börjar tröttna på vintern och längtar efter våren och ljuset.

Jag försöker också febrilt att hitta "njutningsstunderna"

Kramar!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Liliann

Liliann

22 januari 2010 12:45

Var hittar du alla fina bilder som du lägger upp??
Två bra saker igår Anita...snart är du uppe i fem...
Kram å trevlig helg!

http://livetefantastiskt.bloggagratis.se

 
Sundinska

Sundinska

22 januari 2010 15:57

Dagarna blir längre. Det ljusnar tidigare och mörknar senare. All snö lyser upp lite mer, men vi har ändock haft det ganska grått och tråkigt här i Värmland. Under helgen skulle dock solen komma fram, det ser jag fram emot!

http://solagast.blogspot.com

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

22 januari 2010 20:14

Vacker bild!
Idag har jag gjort något riktigt onytttigt:
bjudit mina arbetskamrater på semletårta!

Fast... när jag tänker efter... så var det nog inte så onyttigt ändå,
för de blev väldigt glada och uppiggade!

Nu är det äntligen helg och vi är lediga och får sova länge på morgnarna. Faktiskt ända tills det ljusnar!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards