Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

ENERGIUPPLADDNING

Av Anita - 8 februari 2010 17:04

  


Tack till alla som gett mig energi när jag som mest behövde det.

Tack till solstrålen som sakta flöt in genom fönstret för första gången på hela vintern.

Tack för att temperaturen äntligen var så pass dräglig som 5 minusgrader och inte över 20.


Tack till DansAnn med dansgänget och icke att förglömma henns man som gjort en otrolig middag och passade upp oss hela kvällen. Dessutom hade modet att stanna hemma fast de här 7 brudarna väsnadens ganska mycket.

7 glada flickor, äta, dricka, skratta, leka. Sparka bort trasmattorna från köksgolvet och dansa bugg så golvet gungade.

Den kvällen byggde på energin ordentligt ska jag säga.


Ingen snöskottning som drog ner humöret.


Tack för all energi som kom från mina bloggkamrater.


Energi fick jag av att gå på promenad med Pappersbeda och Grisnäsan och äta god lasange.


Energi fick jag av att lyssna på italiensk skiva och av den söta åsnan som jag oväntat mötte i snön.


Energi fick jag imorse när katten Oskar satt och glodde ut genom fönstret och där satt min gamla uggla på farstukvisten. Jag gick ut och pratade med henne och hon såg på mig med snälla ögon och kuttrade lite.


När jag höjde blicken fick jag se en fin rund liten älg som stod och noppade på mina vinbärsbuskar. Så bra. Jag som skulle klippa ner dom till våren men nu behöver jag inte det. En egen liten trädgårdsmästare. Inte illa.


En helg som på alla sätt fått mig att må lite bättre.


När jag nu ser på väderlekstjänsten blir det ingen snö och ingen kyla. Hurra.

Ljuset kommer tillbaka sakta men säkert.


Tror att det blir lätt att hitta 5 positiva saker varje dag i fortsättningen.

Idag fick jag en av mina älsklingsrätter till lunch. Paltbröd och fläsk. Mumsigt.


Nu ska det ses framåt för i sommar dansar vi igen och luktar på blommorna.


Dagens ord: Glädje behöver inte kosta mycket ibland är den till och med helt gratis.


  





 
 
Skatan

Skatan

8 februari 2010 18:05

Ja, ibland är den t o m gratis. Nästan för det mesta. Och jag är glad för att du är glad och har fått lite energi och att det är varmare och att du sluppit skotta på några dar.

Själv sitter jag här med pläden runt axlarna och håller på att frysa ihjäl trots att det är varmt inomhus ... säger Mannen ... och jag inte är sjuk. Bara kall och frusen ...

Men genast lite varmare nu när jag läst din blogg. Kramar!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

8 februari 2010 18:20

Skönt att du är vid bättre mod nu!

Vet att du har Solögas "Djurens språk", kolla där vad ugglan och älgen säger. (man får ju en och annan vink ibland, från någonannanstans)

Kram!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
zaq

zaq

8 februari 2010 20:10

Tänk, vad lite sol, dans och goda vänner kan göra!
kram på dig!

http://zaq.blogg.se

 
angelica

angelica

8 februari 2010 22:24

Vad skönt med lite energi glädjer mig att läsa. :)

http://aangelicaa.blogg.se

 
Staffan H

Staffan H

8 februari 2010 22:58

Trevlig samvaro med goda vänner, lite sol och lite bättre väder kan göra underverk och jag tror att man ska göra precis som du gjorde här, nämligen ta vara på dem genom att glädjas åt dem. Det går åt rätt håll nu!

http://staffanhuss.wordpress.com

 
billan

billan

8 februari 2010 23:00

När man minst anar händer det! Vilken energi och glädje du sprider nu här till mig...Tack:)

http://auroraborealis-1.blogspot.com

 
Dansann

Dansann

9 februari 2010 08:08

Hej Skogsnuvan!!! Energi, energi!!! Ljuset, ugglan, Oskar...goda, glada vänner, god mat, bugg...om så med tjejer på ett köksgolvet....Tack för en härlig kväll min vän!!!Kram från Ann

http://dansann.blogg.se

 
kokosnoet

kokosnoet

9 februari 2010 11:12

Underbart!! Det är toppen att du börjar må bättre = ) Solen ger verkligen glädje & energi & att träffa goda vänner & ha skoj är ju fantastiskt roligt & gör gott för en!! = )
Det låter som en helt helt underbar helg med andra ord!!

Ha det gott!! Kram

http://kokosnoet.blogdog.se

 
Ingen bild

IngMarie

9 februari 2010 13:23

Ja se där, jag hade rätt.........våren och sommaren är SNART här igen!!

 
Trollet

Trollet

9 februari 2010 20:26

Hur gick läkarbesöket idag?

http://tandgnisslur.wordpress.com

 
storabh

storabh

10 februari 2010 23:08

Du ska inte gå till läkare, utan sjukgymnaster!

http://storabh.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Lördag 27 april 18:57

  När jag tittar ut och ser hur det snöat inatt blev jag först förbannad men sedan tänkte jag att det här är väl den snö som ska ta bort den gamla snön kanske.  Jag väntar ju på att Sonen och hans Fjälla ska komma. Dom åker från Skåne idag men l...

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards