Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Anita - 12 februari 2010 18:11

  

Fredag kväll och det är ljust när jag åker hem, nästan i alla fall.

Det var 25 gr kallt imorse igen men nu är det lite mildare. Solen har i alla fall visat sig idag och då blir man lite gladare.


Rapport från min julgran. Den börjar se lite lessen ut och tappar en del barr trots att jag pysslar med den varje dag och pratar med den. Vi får väl se. Jag ger den en vecka till.


Igår var bloggvännen"Skatan" på aktuellt. Det var en intervju om äldre bloggare. Det var roligt att se det och se hur det ser ut hemma hos henne också.

En del har fördomar om bloggande  men jag måste säga att för mig har det blivit ett lyft.


Det har bara burit med sig positiva saker.

Jag har alltid skrivit dagbok och på sätt och vis är det här det också också men ändå inte.  Man skriver ju bara det man vill och jag har inte så mycket hemligheter som jag inte vill ska avslöjas.


Jag har fått vänner genom bloggandet och till och med träffat Skatan och det kändes som vi känt varandra alltid när vi sågs. Som en gammal vän.


Jag har fått oväntad hjälp genom bloggandet som till exempel med mina pensioner.'


Jag tror också att mitt bloggande är kul för andra. Förstår att många av mina släktingar och vänner läser bloggen varje dag och på så sätt kan följa livet i Fisksjön.


Jag tror att jag har bloggat i tre år nu och jag har inte lessnat. Tydligen är det mest unga tjejer som bloggar  men vad då? Är inte jag en ung tjej kanske eller....


Nåja tillbaka till vardagens händelser.


Iförrgår kväll åkte DataFia och jag till Alnön. Hon har en liten egenhet att samla på plastburkar och möbler (kanske barnen behöver när dom blir stora).

Hittat 6 furustolar och ett bord på blocket för det förnämliga priset av 700 kr. Som hittat. Vi drog iväg de 13 milen till Alnön. Jesse så mycket snö det var där, till och med mer än här i Fisksjön.


Vi passade på att fara och fika hos min faster och hennes man. Det är så roligt att träffa dom. Det är lite underligt och jag kom på det precis då.


Man brukar se åldern på människor när man ser deras hem men....... deras hem är ljust, modernt med massor med gröna växter och läckra färger.

Man skulle gissa att det var unga människor som bodde där om man inte visste.

Jag har aldrig sett dom som gamla men nu kommer jag på att dom faktiskt är mycket äver 80 år.


men.... dom sitter där varje dag framför datorn och läser bloggar.

Följer med mig och barnbarn och flera andra på bloggen och tittar på andra grejor också.


Det är väl för härligt. Ingen är för gammal och ingen för ung för att använda den här älskade och hatade maskinen. Kram på dig faster. Du är för härlig.


Ja så är det då fredag kväll och jag ska parkera mig framför "Lets dance".


Dagens ord får bli en liten fundering nu när jag står här och ser ut genom fönstret.


Två människor ser ut genom samma fönster.

Den ena ser att fönstret är smutsigt,

den andra ser på stjärnorna och utsikten.


Vad ser du?

      

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards